Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

niedziela, sierpnia 11

Zakładanie hodowli - co i jak?

Na każdej stronie gracza znajduje się opcja "Przeglądaj hodowlę tego gracza". Biorąc pod uwagę ten przycisk, dla gry, do hodowli należą wszystkie konie, które urodziły się na koncie konkretnego gracza.
W grze istnieją jednak hodowle w skład których wchodzi więcej niż jeden gracz. Są one mniej lub bardziej prestiżowe. Założyć hodowlę jest naprawdę łatwo i nie ma ograniczeń ile ich będzie.
Problemem jest rozwijanie hodowli. Jednej osobie ciężko poprowadzić ją na sam szczyt, ale gdy znajdzie się ktoś kto pomoże w tym, szanse są ogromne. Przykładem takiej hodowli, która była prowadzona (na początku) przez tylko jedną osobę, jest hodowla "ze Stajni Rohanu". Tak więc wszystko można osiągnąć dzięki chęci, wytrwałości oraz Kuponom :)

W tym poście mam zamiar pokazać co jest nam potrzebne aby założyć hodowlę.

Na początek potrzebujemy:
♦ Konia (najlepiej klacz)
♦ Spory zapas Punktów Dorastania
♦ Rąk do pracy
♦ Zapału

Dużo hodowli upada z powodu braku tych 2-óch ostatnich elementów. Będąc samemu w hodowli szybko znudzi nam się ciągłe BLUPowanie koni i przestaniemy to robić.
Głównym celem praktycznie każdej hodowli jest polepszanie PG kolejnych pokoleń. Aby było to możliwe klacz i ogier muszą mieć wysoki BLUP. To właśnie dzięki BLUPowi źrebaki mają większy lub mniejszy Potencjał Genetyczny. BLUP wpływa również na UM wrodzone.

Do założenia hodowli potrzebny nam będzie przyrostek. Gdy wymyślicie przyrostek będziecie mieli już nazwę hodowli. Jest to potrzebne do rozpoznawania hodowli przez innych graczy. Gdy będzie więcej niż jeden członek hodowli, każdy do swojego przyrostka dodaje jakiś znak (polecam wybrać jakiś z generatora znaków specjalnych). Hodowla zacznie się rozwijać. Dobrze jest ustalić regulamin i znaleźć miejsce w którym będziecie omawiali sprawy związane z hodowlą (najczęściej jest to skype lub jakiś chat).

Rodzajów hodowli jest sporo, niektóre z nich to:
♦ Hodowla szykująca konie na GP - głównym celem takiej hodowli jest uzyskanie jak najwyższego PG u źrebaków. W dniu, w którym dana rasa ma największe możliwości wygrać trenuje się najlepsze konie, aby zdobyły podium.
♦ Hodowla jednorożców - w takiej hodowli chodzi oczywiście o wyhodowanie jednorożców, ale zazwyczaj też członkom takiej hodowli zależy na jak najwyższym PG.
♦ Hodowla "0 PG" - aktualnie mało osób zajmuje się taką hodowlą. Jej celem jest osiągnięcie zerowego Potencjału Genetycznego.
♦ Hodowla osiołków - tak jak w przypadku jednorożców, w tej hodowli chodzi o rozmnażanie osiołków. Główną różnicą pomiędzy osłami, a końmi jest to że u koni potencjał idzie w górę, a u osłów w dół (należy rozmnożyc dwa osiołki o podobnym PG). Z tego powodu wyróżnia się dwa typy hodowli: jak najwyższe PG i jak najniższe PG (osiołki z tego drugiego typu mają szansę pojawić się w elicie).
♦ Hodowla zwykła - jej celem jest rozmnażanie koni, trenowanie ich. W zasadzie prawie każdy gracz ma jakąś swoją zwykłą hodowlę (ja osobiście mam kilka takich hodowli :)).

Na pewno każdy chociaż raz trafił na propozycję dołączenia do jakiejś hodowli. Dołączenie jest dobrym sposobem na podwyższenie swojej pozycji w rankingu ogólnym, ale przed tym należy dobrze się zastanowić. Czy będziemy mieć wystarczająco PD, OM czy Kuponów? Czy wystarczy nam chęci i zapału? No i przede wszystkim czy spełniamy wszystkie warunki wymagane przez hodowlę?

Należycie do jakiejś hodowli lub macie swoją?
mugi-chan

21 komentarzy:

  1. Naprawdę ciekawy artykuł. Widać, że autorka zna się na temacie i potrafi go w jasny sposób przybliżyć czytelnikom. :)
    Osobiście nie należę do żadnej hodowli, bo brak mi tego czwartego - zapału xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Poradnik jest na prawdę dobry, ale ja i tak nie mogę założyć hodowli... Nie mam stałego dostępu do kuponów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo, ale jakoś daję radę :)

      Usuń
    2. Ja też, ale uwierz mi, brak kuponów nie jest zbytnim problemem. Wszystkie przedmioty do hodowli (nawet OM i KK) zdobywam w promocjach, a jeden kupon kupiony za Equus przeznaczam zazwyczaj na Łzy i jakoś się kręci ;)

      Usuń
  3. Mam swoją, dopiero założoną :)
    Zastanawiam się nad założeniem hodowli 0 PG :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A wytłumaczysz bardziej o co chodzi w hodowli 0 PG ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po usunięciu towarzyszy jest trudno hodować konie aby mieć jak najniższe PG, ponieważ zaraz po urodzeniu źrebak dostaje 1.20 PG więcej niż powinien mieć. Aby hodować konie z tendencją spadkową należy pokrywać klacz ogierem w jak najmłodszym wieku. Chodzi o to aby BLUP rodziców był mały. Hodowla ta jest o tyle dobra, że po prostu nie trzeba BLUPować ciągle koni przed pokryciami, dzięki czemu zużywa się na nią dużo mniej PD.

      Usuń
  5. ja hoduję rogi fiordzkie

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny post, ale ja jakoś nie interesuję się już hodowlami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam hodowlę pinto. Mamy już trzecie miejsce w rankingu pinciaków czystej krwi pod względem genów (jako hodowla).

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak z ciekawości pytam... po co hodować konie z jak najniższym PG? Przecież to nie ma sensu...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam Hodowlę PowerMonster - Angliko-Arab'y, jak na razie PG s-t-r-a-s-z-n-i-e niskie - Tylko 1213....

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam hodowlę do GP i 0 PG :3

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam hodowlę Arabów.Mój rekord to 1300 PG :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja szukam koni luzytańskich ? :( Klus.ki

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja mam hodowle koni czystej krwi arabskiej.Szukam członków.Mój rekord to ok. 70 gd, 1089 UM i 1256 PG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nadal szukasz to pisz do mnie. Login to nelka2002

      Usuń
  14. mój rekord to 2047.70 UM 1567.46 PG 101 GD

    mój nick na Howrse:olka226

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej. Czy ktos moglby sie dolaczyc do mojej hodowli? Kłusaki Francuskie(rogi)
    Moj login Baranek2002

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale jak dokładnie założyć? trzeba być VIP'em?

    OdpowiedzUsuń