Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

czwartek, października 24

Prezentacje - HTML

Witajcie!
Chciałabym przedstawić Wam sposób tworzenia ramek na podstawie tabeli, który aktualnie jest możliwy do zastosowania na howrse. Uprzedzam że potrzebne będą podstawowe umiejętności matematyczne i trochę wyobraźni. Jeśli wiecie już jak wypełnić puste miejsca i potrzebujecie tylko kodu - zapraszam do podsumowania:

Idź od razu do podsumowania -->

1. Obrazek


Tak jak na poniższych screenach jest to pokazane, zbyt duży obraz nie dopasowuje się do okienka. Dlatego najlepiej jest stworzyć tło, które będzie miało odpowiednie wymiary. W moim przykładzie przy okazji w programie graficznym dodałam już ramki. 
Odpowiedni rozmiar obrazka to:
w szerokości - 950px dla dużej prezentacji i 550px dla małej
w wysokości - wysokość, którą wybierzemy w ustawieniach prezentacji minus 12px, np. przy wysokości 600px będzie to 588px.
Aby wstawić obrazek do prezentacji musimy mieć jego link - otrzymamy go przesyłając zapisany obrazek przez serwis hostingowy np. tinypic.com. Po załadowaniu obrazka pokazuje nam się taka strona -  spośród różnych adresów które otrzymaliśmy wybieramy taki, po kliknięciu którego pokaże nam się sam obrazek - np. http://i40.tinypic.com/2ur30qv.png.



Zbyt duży obrazek

Dobry obrazek

2. Wklejamy Ramy HTML z pierwszą ramką i uzupełniamy, kanciaste nawiasy usuwamy podczas uzupełniania:

<table background="[link do obrazka]">
<tbody><tr><td align="left" valign="top" width="[950 lub 550]px" height="[wysokość prezentacji minus 12]px">
<div style="height: [wysokość okienka]px;
width: [szerokość okienka]px;  margin-left:[odległość okienka od lewej krawędzi]px; margin-top: [odległość ramki od góry]px; overflow: auto;">
To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb. To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb. To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb. To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb.</div>
</td></tr>
</tbody></table>


3. Jeśli prezentacja ma mieć tylko 1 ramkę to gratuluję, skończyłeś :) Natomiast jeśli nie, przejdziemy teraz do dodawania drugiej ramki wklejając kod:

<div style="height: [wysokość okienka]px; width: [szerokość okienka]px;  margin-left:[odległość okienka od lewej krawędzi]px; margin-top: [odległość od dolnej krawędzi poprzedniej ramki]px; overflow: auto;">
To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb. To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb. To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb. To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb.</div>



Kod wklejamy przed częścią:
</td></tr>
</tbody></table>



Ustawienie drugiej ramki w odpowiedniej pozycji jest odrobinę trudniejsze. Problem będzie tu sprawiało określenie  margin-top: [odległość ramki od góry]px, którym określamy, jak już się pewnie każdy domyślił, położenie ramki w pionie. O ile przy pierwszej ramce tę odległość odliczaliśmy jak w tym obrazku, czyli od samej góry naszego tła:

o tyle kiedy mamy już jedną ramkę, nasza linia przesuwa się w miejsce, gdzie znajduje się dolna krawędź tej ramki (żółta linia):
Teraz żółta linia jest miejscem o odległości w pionie 0. Pewnie się domyśliliście, że jeśli chcemy aby kolejna ramka była wyżej, trzeba wstawić tu liczbę ujemną, a poniżej - dodatnią. Na kolejnym obrazku kilka przykładów, jak dostosować tę odległość od żółtej linii. Podsumowując, odległość zawsze musimy mierzyć od dolnej krawędzi ostatniej wstawionej ramki do górnej krawędzi nowej.
Aby wstawić nową ramkę w mojej prezentacji użyję odległości 50px. Żółta linia przesunie się wtedy na dolną krawędź, a żeby wstawić kolejną ramkę znów będę musiała dobrze wymierzyć odległości.




W ten sposób możemy dodać nieograniczoną ilość ramek. Jeśli nie do końca wiecie o co chodzi, spróbujcie poeksperymentować z moim obrazkiem:
http://i40.tinypic.com/2ur30qv.png. A jeśli dalej nie wychodzi lub jeśli pominęłam jakąś instrukcję, postaramy się odpowiedzieć na wszelkie pytania zadane w komentarzach i aktualizować posta zgodnie z potrzebami. Miłej zabawy :)
zabaykowa

Podsumowanie:

Ramy kodu z 1 ramką:

<table background="[link do obrazka]">
<tbody><tr><td align="left" valign="top" width="[950 lub 550]px" height="[wysokość prezentacji minus 12]px">
<div style="height: 100px; width: 100px;  margin-left:100px; margin-top: 100px; overflow: auto;">
To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb. To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb. To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb. To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb.</div>
</td></tr>
</tbody></table>


Kolejna ramka:

<div style="height: 100px;  width: 100px;  margin-left:[odległość okienka od lewej krawędzi]px; margin-top: [odległość od dolnej krawędzi poprzedniej ramki]px; overflow: auto;">
To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb. To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb. To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb. To jest przykładowy tekst, który należy zamienić na swój własny wedle potrzeb.</div>


Odległość w pionie między ramkami mierzymy od dolnej krawędzi poprzedniej ramki do górnej krawędzi kolejnej.

55 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. To Invisble :) Pewnie ale nie wiem... Podejrzewam że to ona :)

      Usuń
    2. Njeee Kamila, to zabaykowa - założycielka bloga :)

      Usuń
    3. To czemu ona, już nie daje postów jak jest założycielką bloga???

      Usuń
    4. Ciężko pisać posty o grze gdy w nią się nie gra. Założyciel nie musi być wiecznie redaktorem :)

      Usuń
    5. Przecież pisze autora to Caliettee

      Usuń
  2. Zabaykowa powróciła, czy to tak ,,przelotem"? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Przelotem" :-)) Poprosiłam ją o zaktualizowanie starych kodów, bo nie działały te na 3 ramki i wyżej (Howrse znów wprowadziło dawniej jakieś zmiany), a jako iż jest ekspertką od html, zgodziła się pomóc <3

      Usuń
  3. Jak odmierzyć te piksele? I w ogóle mi nie wchodzi obrazek chociaż link jest dobry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłabyś przesłać mi lub którejś redaktorce link do obrazka?
      Z pikselami spróbuj trochę poeksperymentować, nie da się od razu odmierzyć potrzebnej długości. Wstaw na początek np. 100 i zobacz co się stanie, jeśli będzie za dużo lub za mało to zmień. (http://www.violette.pl/data/gfx/icons/versions/8/7/3578.jpg) Ten obrazek na przykład ma 20px na 20px, więc jak widzisz jest to dość mało.

      Usuń
  4. A w jakim programie to najlepiej robić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dziale Jak zrobić prezentację (http://i-love-howrse.blogspot.com/2011/04/jak-zrobic-prezentacje.html) masz podany PhotoScape i to jest dobry program dla początkujących, ale jeśli umiesz posługiwać się Gimpem, Corelem lub Photoshopem to oczywiście wszystko w czym możesz tworzyć grafikę się nada. Od biedy może być także Paint, ale prezentacja raczej nie wyjdzie w nim ładna :)

      Usuń
  5. Instrukcja świetna,
    ale gdy chcę coś napisać w następnej linii stwarza się problem.
    Kopiuje mi się prezentacja, może popełniłam jakiś błąd, może ktoś miał podobny przypadek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jakim sensie kopiuje się prezentacja? :) Jeśli nic nie pomaga to zamiast wciskać enter wpisz
      w kodzie HTML tam, gdzie chcesz mieć następną linijkę. Powinno pomóc.

      Usuń
  6. Jak ja z obrazkiem pracuję, to mi się on kumuluje. Oto on: http://www.aukcjezwierzat.pl/fotkiAM/4/38da6cf7e3411faa524f77e408a493df_m.jpg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo jest za mały na prezentację. W tym kodzie obrazek nie rozciągnie się żeby pasować do ramki, musisz powiększyć go w jakimś programie graficznym

      Usuń
    2. Udało mi się bez rozciągania itp. Wina kodu - jak się przerzuciłam na stary, obrazek nie kumuluje się.

      Usuń
    3. Z tego co pamiętam kiedy ostatnio sprawdzałam stary kod nadawał się tylko do 1 ramki, kolejne już uciekały pod obrazek.

      Usuń
  7. To jest nie jasne nie ma napisane jak dodaje się pierwszą ramkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *niejasne.
      Podsumowanie:

      Ramy kodu z 1 ramką:

      Pod tym masz ten kod.

      Usuń
    2. 2. Wklejamy Ramy HTML z pierwszą ramką i uzupełniamy, kanciaste nawiasy usuwamy podczas uzupełniania: - co w tym punkcie jest niejasne? :)

      Usuń
  8. Dlaczego jeśli wszytko zrobiłam tak jak trzeba na 1 ramkę, to tekst pojawia się mi w odpowiednim miejscu, ale nad obrazkiem i nie mam możliwości przesunięcia go. Dlaczego???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałeś/aś źle uzupełnić kod, wszystko powinno się zgadzać.

      Usuń
  9. W ogóle teraz jest wszystko gorsze, ramki są w złych miejscach... Wcześniejsze działały, bo sama je wielokrotnie używałam... Czemu je zmieniłyście? ://

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli działają ci stare kody to możesz ich używać, wiele osób skarżyło się że stary kod nie działa

      Usuń
  10. Jestem pod wrażeniem, świetny merytoryczny artykuł, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej!
    Nowego kodu nie ogarniam, ale mam nadzieję, że ten stary nadal działa.
    PS. Gdzie paleta RGB? :C
    Koalka Koalkowa/alkakoalka

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojojoj.... Stary kod był lepszy. Ten jest jakiś dziwny ramki są nie tam gdzie powinny być i pojawia mi się jakiś dziwny suwak.... Jednak wole starszy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak pomniejszyć czcionkę i zmienić styl? Gdzie mogę znaleźć stary kod? :c

    OdpowiedzUsuń
  14. A jak użyć kodu na 2 ramkę skoro 2 ramka nie jest nad tylko obok 1?

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak użyć kodu na drugą ramkę skoro druga ramka nie jest nad tylko obok pierwszej ramki?

    OdpowiedzUsuń
  16. Cześć. Mam pewien problem, gdy robię HTML, wpiszę sobie, że prezentacja ma mieć 650px, jest wszystko okej, ale jak wpiszę, iż ramka ma być 50px od góry, prezka wyświetla mi się na dole, jak to zrobić żeby było wszystko dobrze? :/
    Miku Nao

    OdpowiedzUsuń
  17. Cześć!Super artykuł ale mam jeden problem... Jak ustawiam szerokość to obrazek się kopiuje zamiast się powiększyć :/ Co robię nie tak?

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej, zrobiłam wszystko dobrze, a ramkę mam pod obrazkiem i do tego jest za mała, a wyliczyłam piksele w gimpie :C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz umieć HTML.Zapraszam,mogę zrobić ci go.6758

      Usuń
  19. Hej, zrobiłam wszystko [ myśle że dobrze ] ale nie mam obrazka tylko tekst ;-;

    OdpowiedzUsuń
  20. zrobilam wszystko tak jak trzeba (jak sadze) a i tak zle wychodzi bo mam cala prezentacje i nadole kolejne pol :( pomocy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku też tak miałam,ale z czasem się nauczyłam,mogę ci wykonać HTML.6758

      Usuń
  21. Nic z tego nie zrozumiałam... strasznie źle jest to wytłumaczone. Jak zrobić żeby umieścić napis w tych okienkach ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uzupełniasz HTML.Musisz umieć.Zawsze też polecam już gotową grafikę.Mogę wykonać 6758

      Usuń
  22. Nie wiem jak uzupełnić tek kod HTML. Pomocy :(

    OdpowiedzUsuń
  23. Chyba poczytam na innej stronie bo tu nic nie rozumiem.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja mam problem z tym. Mam przygotowaną prezentację z jedną ramką. Zrobiona w PhotoScape. Kod wypełniłam dobrze, tylko, że zdjęcie mi się nie wyświetla. Jak mam to zrobić?

    Werka1

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie rozumiem jak mam to zrobić mam program do robienia prezentacji a tego kompletnie nie rozumiem :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie. Jakiś czas temu męczyłam się z PhotoScapem żeby zrobić prezkę i non stop się nie dało. W końcu zezłoszczona poszukałam pomocy u przyjaciółki z howrse która wytłumaczyła mi ten cały HTML. Gdy tylko zobaczyłam ten metrowy tekst zamknęłam klapę laptopa i prawie zemdlałam. KOMU SIĘ CHCIAŁO TO WYMYŚLAĆ?! By zrobić wszystko tylko uciec od tego HTML-u szukałam pomocy na takich właśnie stronkach. Myślałam że to jest zwyczajne hop-siup, ale to cofam. NIENAWIDZĘ HTML-U! CHCIAŁAM W PRZYSZŁOŚCI IŚĆ W ŚLADY BRATA I ZOSTAĆ GRAFIKIEM! NIE WIEM JAK SOBIE Z TYM HTML-EM PORADZĘ. WSZYSTKO BYŁO BY NAWET OK GDYBY NIE TE ******** PIKSELE!!!!

      Usuń
  26. Mogę zrobić dla was grafikę i nauczyć.6758 w howrse.:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Zrobiłam prezentację i wkleiłam kod ramki oraz prezentacji, lecz nie wiem jak przenieść tą ramkę na prezentacje, pomoże ktoś?

    OdpowiedzUsuń
  28. Przerobiłam obrazek z tapeciarnia.pl w PhotoScape. Zapisałam na komputerze. Zalinkowałam. Wypełniłam kod na jedną ramkę (bo tyle ma), wkleiłam na prezentację, a ta wcale nie działa, tz. mała rameczka się pokazuje, a przerobionego obrazka brak.
    Z pomocą proszę zwracać się do mnie. Login na Howrse.pl: Wika702
    PROSZĘ O POMOC!!!

    OdpowiedzUsuń