Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

czwartek, maja 15

Poradnik graficzny - Wycinana prezentacja

Tak, oto Wasza kochana Hienka szukając gracza do nowego wywiadu (już jet gotowy, ale z kim został przeprowadzony dowiecie się wkrótce) i przeglądając sobie zakładkę 'Wasze sugestie' znalazła prośbę o post, w którym zostanie wyjaśnione, w jaki sposób zrobić wycinaną prezentację. Nie za bardzo wiem, czy chodziło właśnie o to, ale mam nadzieję, iż tak. ZAPRASZAM!

Do wykonania tego typu prezentacji używam oczywiście mojego ukochanego GIMPa.

KROK 1
Otwieramy program i tworzymy obrazek png. W moim przypadku będą to maksymalne wymiary, czyli 950x990px. Gdy już to wykonamy otwieramy główny obrazek. Tutaj będzie to zdjęcie Maksymiliana - mojego kochanego urwisa ;) Żeby obrazek wyglądał ładniej, dodamy mu ramkę (obrazek nr. 2).


KROK 2
Tworzymy nową warstwę o nazwie 'ramka' i dajemy ją pod spód warstwy z głównym obrazkiem (obrazek 3). Następnie, za pomocą znaczenia prostokąta, tworzymy naszą ramkę w sposób pokazany na obrazku nr. 4 oraz wypełniamy ją dowolnym kolorem. Gdy już to wykonamy, tworzymy nową warstwę, która będzie się znajdować między głównym obrazkiem, a 'ramką'. Tworzymy na niej obramowanie.



KROK 3
Teraz ozdabiamy trochę naszą ramkę, aby nie była zbyt ponura. Ja dodam trochę brushes.
 Łączymy wszystko, aby powstał jeden obrazek. I w sumie prezentacja gotowa, ale ja dodam jeszcze cień, aby praca była bardziej estetyczna. Jak to robię? Duplikuję obrazek i zmieniam kolor tego, który jest na dole. U mnie cień będzie czarny. Następnie klikamy Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa i ustawiamy na 10px (oczywiście Wy możecie ustawić na tyle, na ile będzie się podobać).


I koniec. Mamy prezentację z jedną ramką. Teraz wystarczy tylko dodać html :)

A efekt naszej pracy wygląda tak:
http://2.bp.blogspot.com/-nB-X-NxA63U/U3U3rFc95jI/AAAAAAAABQg/ipeXMnwnrDk/s1600/Bez+nazwy.png

O to chodziło? Wszystko jasne?
Hiena


PS. Jest to ostatni poradnik, jaki dla Was wykonałam. Zauważyłam z komentarzy, które zostają usuwane, że zarzucacie mi kopiowanie. Cóż, to jest Wasze zdanie, ja grafikę wykonywać umiem i nie muszę z niczego korzystać. I teraz mi nie mówcie, że to admini niszczą atmosferę, jaka tu panuje. Pogratulować możecie tym wszystkim anonimom, którzy nie mają jaj, żeby pokazać, kim są. Ale nie martwcie się, niedługo opcja dodawania komentarzy jako anonimowy zostanie wyłączona.

33 komentarze:

  1. Maks ma rondel na głowie? xd

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczngo piesia masz :3. Mam podobnego ale w wersji czarnej :).
    A jeśli chodzi o poradnik, to mi się bardzo przydał.
    A z resztą, co tu dużo mówić - Każdy Twój poradnik jest wyjątkowo przydatny ^^.
    Jak dla mnie :3.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wywiad będzie z pinto01, prawda!? Ojejku, czekałam na to!! <3 Już nie mogę się doczekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, ale na tego gracza już szykuję pytania :)

      Usuń
    2. Nie zdradzisz nam z kim będzie wywiad? Szkoda. Ale jestem ciekawa co wymyśliłaś. ;)

      Usuń
  4. Fajny poradnik, przyda się.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hieno, proszę, nie mów, że to Twój ostatni poradnik. Bardzo podoba mi się Twoja grafika i nie sądzę, żeby była kopiowana z jakiejś strony.
    PS: Masz ślicznego pieska.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki brush jest w tej ramce? Nazwa mi wystarczy.
    A i jeszcze co to za brush z literkami, które widać tutaj: http://4.bp.blogspot.com/-ulF7ZiWOnYI/U3U3clnHUwI/AAAAAAAABQQ/ygM3FPC52Lw/s1600/5.png

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Proszę bardzo: http://grafikahindustani.deviantart.com/art/Brush-with-flower-454490216?ga_submit_new=10%253A1400269988
      2. Nie wiem, dawno go ściągałam ;(

      Usuń
    2. A czy nie wyświetla się jego nazwa, po kliknięciu? Tam pod ramką z brushami, na tamtym screenie jest napisane "Basic,". Taka nazwa mi wystarczy :)

      Usuń
    3. A faktycznie, moja nazwa to floral brushes ;d

      Usuń
    4. oj to ciężko będzie... a jeżeli znajdziesz możesz przesłać mi na pocztę? alicecullen135790@gmail.com

      Usuń
  7. Hieno, to nie może być Twój ostatni poradnik. Nie wiesz ile ja zdobyłam ważnych informacji i porad z wszystkich Twoich poadników graficznych. Zauważ, że nie wszyscy myślą to co myślą, że kopiujesz itd. Szczególnie iż są to zwykłe anonimy. Uważają, że są cool, rozprowadzajac jakieś głupie plotuchy. Proszę, nie kończ z poradnikami <3.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja się użalał nad tym nie będę... Hieno, ja Cię proszę... Jak ktoś Ci mówi, że masz (na przykład) brzydkie włosy, to je ścinasz, czy zaczynasz o nie bardziej dbać? Oczywiście każda uwaga musi być uzasadniona. A takie hejciki z anonima, typu "okropne, skończ z tym" (nie chciałem używać brzydkich słów ;v) należy brać jako motywację. Dodatkowo, jeśli działasz publicznie, to musisz liczyć się z presją oraz negatywnymi uwagami... Prosimy o więcej poradników i pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hieno, podoba mi się twój styl pisowniu. Niestety poradniki na tym, Bloogu to żadkość. Szczerze według mnie, najbardziej opłacalnym poradnikiem był by, film poradniki któe piszecie często są, niejasne dla nowych graczy. Oczywiście nie móię, o graczach z stażem 50 dni i więcej.

    Pozdrawiam ~asiasek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To co napisałaś jest zupełnie nielogiczne. Hiena jest osobą, która bardzo dobrze pisze owe poradniki. Przynajmniej dla mnie, osoby, która miała kilka razy do czynienia z gimpem, poradniki są logiczne i dobrze napisane. Pomagają. Jeśli jednak osoba, która nie ma pojęcia o grafice zacznie czytać takie poradniki to się dziwisz, że nie rozumie. Jak uważam, bo lubię obserwować ludzi *Milka prześladowca* to pomoc w filmiku czy pomoc w tekście nie robi różnicy.
      Napisałam wcześniej, że twoja wypowiedź jest nielogiczna, ponieważ chwalisz to że pisze poradniki, ale i nie popierasz ich, wolisz filmy. No błagam, na przykład dla mnie męczące jest to oglądanie kilku minutowych filmików, wolę czytać, ale się dostosuję się do każdej pomocy w grafice.
      Hieno, nie powinnaś się przejmować kilkoma uwagami. Tak jak dudek napisał, one powinny cię motywować. Robisz cudowną grafikę, trzymaj tak dalej ;3.

      Usuń
  11. Asiasek... Miałem 200 dni, nie wiedziałem, co to Gimp... Nie sądzę, by to zależało od stażu. Hiena napisała, że potrzebny jest GIMP, opisała dokładnie czynności... Czego chcieć więcej? A jeśli znajdzie się osoba, która się pyta "Co to giiiiiiimp?", to świadczy o jej samodzielności. Może czas zacząć samemu się postarać i coś poszukać. Na dobre wyjdzie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Hienek! Moja weno! Nie!
    Dera

    OdpowiedzUsuń
  13. Kochani, ja się nie przejmuję opiniami ludzi, którzy (jak napisałam) nie mają jaj, aby pokazać mi, kim są. Po prostu, jak są tacy mądrzy, to niech Wam przesyłają linki ze stronami, na którym rzekomo są identyczne poradniki, które tworzę ja :)

    Zobaczymy jak to będzie po wyłączeniu opcji dodawania anonimowych komentarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Prześwietny poradnik <33
    Przydał się bardzo ^^
    /flicka222

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny poradnik, ale ja i tak się niczego nie nauczę xd.
    Tak poza tym to do grafiki polecam Kritę, obsługuje warstwy, ma mnóstwo narzędzi i co najważniejsze jest darmowa (: Z gimpa też korzystam, ale coraz rzadziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Nie wiem jak inni, ale ja raczej nie skorzystam. Nie lubię zmieniać programów, zwłaszcza jeśli pracuję z jakimś trzy lata C:

      Usuń
  16. Ciekawa technika no i co najważniejsze: finalny efekt robi wrażenie. Ciekawe dla oka, nie tylko graficznego ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przyda się.... ale mam pytanie jak zrobić prezentacje typu double takie jak robi np>: Chantell zrobicie filmik jak wykonać prezentacje :) ?

    OdpowiedzUsuń