Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

poniedziałek, czerwca 23

Wielki przegląd przedmiotów z CR! - Woda Młodości

Dziś 23 czerwca! Lada moment wakacje! Wcześniej jednak przedstawiam Wam kolejny post z serii o przedmiotach z CR.
Mam dla Was bardzo ważne pytanie. Czy podoba Wam się ta seria? Napiszcie w komentarzach, czy nadal mam ją kontynuować. Czy czytacie i lubicie fragmenty z mitologii? Wasze zdanie jest dla mnie bardzo ważne :)
Na konkursy jednak nie ma co narzekać. Tym razem przedstawiam Wam dwóch zwycięzców poprzedniego konkursu o Chmurce.

Kika057
Delikatna i mięciutka jest,
na odmładzanie zdała test.
Aby nie uciec, w klatce zamknięta
jest ta rzecz zaklęta,
dzięki której, graczu, dwa PD dostaniesz,
a ty rumaku młodszy się staniesz.

Vincent "Wilkołak"
Zwiewna pierzynka w klatce zamknięta
Odmłodzi wszystkie nasze zwierzęta
To tchnienie bogów na niebie się unosi
I o użycie samo grzecznie prosi
Gratuluję! Otrzymujecie po 2x Chmurka!

 Woda Młodości

Nazwa: Woda Młodości
Skrót: WM
Dostępne na CR : Tak
Cena : 1 kupon
Ceny na wymianach: najtańsze są po 5 000 Equus za sztukę. Średnia cena wynosi jednak 12-20 tyś. Equus
Kategoria : Bonus
Zastosowanie :
Po jej użyciu koń starzeje się o 1 miesiąc, zamiast o 2.
Opis na Howrse: Woda Młodości pozwala postarzyć Twojego konia o miesiąc, zamiast dwóch. Pozwoli Ci to dłużej opiekować się koniem, a w przypadku ogiera zaoferować dwa razy więcej pokryć!
Tego przedmiotu można użyć na koniach mających co najmniej 2 lata. 
W mitologii : WM podobnie jak Chmurka nie jest ściśle powiązana z mitologią. Woda (a zwłaszcza woda bardzo czysta) była znakiem charakterystycznym dla nimf i to o nich możecie dziś u mnie przeczytać.
Nimfa (po grecku dziewczyna) to pół bóg, pół człowiek. Nimfy żyły długo i nigdy się nie starzały. W końcu jednak. tak, jak ludzie, umierały. Często przebywały wśród ludzi i opiekowały się nimi - zgubionym pokazywały drogę, uczyły pasterzy śpiewać, karmiły zwierzęta, a po śmierci człowieka odwiedzały jego grób. Te zawsze uśmiechnięte i spokojne stworzenia mieszkały najczęściej blisko źródeł. Nimfy wodne to inaczej najady. Były najliczniejszą grupą (resztę stanowiły nimfy m. in. leśne i drzewne - driady). Mówiono, że źródło (ewentualnie rzeka), przy którym mieszkała nimfa, było dzięki jej mocy nieskazitelne, pachnące kwiatami i dające życie.
Nimfy są jednymi z najbardziej pogodnych postaci w mitologii. Właśnie dlatego pragnę, aby to właśnie nim był poświęcony kolejny mini-konkurs. Zadanie jest trudniejsze, niż ostatnio. Ale jestem pewien, że sobie poradzicie (jak zawsze). Postaram się pobudzić Waszą kreatywność!
Tłumaczę zadanie:
Musicie ułożyć dialog pomiędzy jedną z najad a zagubionym wędrowcem. Temat rozmowy oraz przebieg wydarzeń pozostawiam Wam, ale musicie tam wpleść wątek Wody Młodości. Tekst musi być napisany wierszem bądź prozą.
Przyjmuję tylko te prace, które wyślecie mi na Howrse.



U mnie większość koni ma WM. A u Was?
Pamiętajcie, żeby odpowiedzieć na pytanie, czy podoba Wam się ta seria.
Adencjo
Poprawki: jak zwykle Invisible.♥

8 komentarzy:

  1. Nie biorę póki co udziału, bo nie umiem rymować, ale seria mi się bardzo podoba :)
    Może niektórzy odkryją w sobie talent, kto wie ;pp

    OdpowiedzUsuń
  2. Seria bardzo mi się podoba i będę czekać na następne posty :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie to jedna z najciekawszych serii tutaj, tak więc czekam na kontynuację ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, po raz pierwszy coś wygrałem :D Polecam udział w konkursach :P
    ~Vincent "Wilkołak"

    OdpowiedzUsuń
  5. Seria bardzo ciekawa, dwa razy brałam udział, z czego raz wygrałam dwie krwie meduzy. Prace innych osób zainspirowały mnie, bym sama zaczęła coś pisać, dzieła podobają mi się jak najbardziej :). Gratuluje zwycięzcom

    OdpowiedzUsuń
  6. Pragnę również przypomnieć o funkcjach Wody Młodości, o czym Adek zapomniał napisać w poście :)
    1. Przydaje się ona bardzo w treningu koni np. do GP - dzięki wolniejszym starzeniu się konik zdąży przed 25 rokiem zycia wziąc w udział w podwójnej liczbie lekcji, co wiąże się ze zdobyciem ponad 60 punktów umiejętności więcej (zależnie od ceny lekcji - im ona wyższa, tym więcej punktów w 2 najlepszych umiejętnościach koń otrzymuje + tym więcej eq dostaje za udział w lekcji, więc pamiętajcie, by swoich czempionów rejestrowac w ośrodkach z dobrymi lekcjami).
    2. Warto dawac ją również ogierkom - jednorożcom i innym ogierkom reprodukcyjnym - w ciągu życia zdołają dac 2 x tyle pokryc (co wiąże się również z wiekszą liczbą eq dawaną właścicielowi wzamian za pokrycie klaczy ogierem)
    3. Jednak kiepskim pomysłem jest dawanie WM klaczy reprodukcyjnej (np. klaczy jednorożca) - będziemy musieli zużywac 2 x tyle PD i czekac dłużej przy postarzaniu klaczy do odpowiedniego wieku, by mogła byc już pokryta (po 10 miesiącach od urodzenia poprzedniego źrebaczka).

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeden moment,od kiedy nimfy to półbogowie,pół ludzie? Pół bogami,pół ludźmi nazywamy herosów,nimfy to niższego rzędu boginki przyrody : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje pół bogowie, pół ludzie to Herosi. Jednak nimfy też można tak określić. Miały część boskich zdolności, jednak były śmiertelne.

      Usuń