Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

poniedziałek, listopada 3

Podstawy HTML - słowniczek i definicja znacznika

Cześć! Nie tak dawno temu pisałem Wam o tworzeniu kolorów w HTML, za pomocą kodu HEX. Zdałem sobie jednak sprawę, ze nie wszystko, co tam napisałem może być zrozumiałe. Postanowiłem wiec stworzyć słowniczek, który może być ściągą, a przy okazji podpowiedzią do zrozumienia postów o HTML.

Słowniczek jest przeznaczony dla osób, które zamierzają zacząć swoją przygodę z HTML, lub dopiero co to uczyniły.



Słowniczek pojęć:
HTML - najłatwiej zapamiętać, że jest to język znaczników. Działa na tej samej zasadzie, co np.: język polski - zbiór dużej ilości wyrazów, które rozumie każdy z nas i dzięki którym możemy coś przekazać. "Znaczników", ponieważ takimi wyrazami, które tworzą całość są właśnie znaczniki. Jest to zbiór komend (patrz następne pojecie). Ideą powstania tego języka, jest jego uniwersalność - jest on taki sam dla całego świata (tak samo będziemy tworzyć prezentacje w Polsce, jak i we Francji, Kanadzie, Brazylii, czy w Egipcie).

Komenda - Polecenie, które użytkownik daje komputerowi. Komputer odpowiednio to odczytuje, a następnie przetwarza. Podstawowy wzór komendy to:
<x>...</x>
 jeśli nie rozumiecie tego wzoru, to się nie martwcie. Postaram się to wytłumaczyć.
Wcześniej pisałem, ze HTML to język znaczników. Znacznik to najmniejszy "wyraz" w HTML, który ma jakiś sens. W naszym wzorze <x> i </x> to znaczniki. W miejscu x wstawiamy jakąś literę, albo wyraz, których wykaz i zastosowanie znajdziecie na końcu. Pomiędzy nimi (we wzorze trzy kropki) znajduje się tekst/obraz do którego znaczniki się odnoszą. Znak / to inaczej koniec komendy.

Na pewno nie wszyscy zrozumieli moje wywody, wiec zróbmy to w praktyce:
1) Chce, aby mój tekst "ILH.blogspot.com" był pogrubiony
2) Patrze na spis poniżej . Aby pogrubić tekst muszę użyć zamiast zmiennej (x) - litery b
3) Mam już <b>...</b>
4) W miejscu trzech kropek mam wpiasc to, co chce aby było pogrubione
5) mam gotowa komendę <b>ILH.blogspot.com</b>
6) Wpisuje w odpowiednie miejsce i wychodzi mi ILH.blogspot.com


Podstawowe znaczniki:
<b>...</b> - pogrubienie
<i>...</i> - kursywa
<u>...</u> - podkreślenie
<strike>...</strike> - przekreślenie
<font color="kolor">...</font> - kolor tekstu (zapraszam do poprzedniego posta)
 

Mam nadzieje, ze choć trochę przybliżyłem Wam HTML.
Jeśli macie jakieś problemy piszcie do mnie na pw.
Adencjo

4 komentarze:

  1. Fajne Adencjo, spróbuję się do was dostać ;) Będę chciała się zajmować Grafiką HTML i wywiadami ;) muszę wysłać

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakich znacie dobrych i w miarę tanich grafików, którzy SĄ AKTYWNI i wykonują ładne prezentacje? Nie chcę tylko początkujących którzy sklejają obrazki w paint ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja znam czterech:
    santusia99 - piękne prace, zapłaty przeznacza na szczytny cel
    Spanielcia - prace estetyczne i należy do spółki SS, czyli najlepszej na Howrse
    Heather - początkujący grafik z ogromnym talentem
    Hindustani - czyli stara Hiena, ładny dobór kolorystyczny i dobrze umie sklejać obrazki

    Z tego co się orientuje każda z nich obecnie wykonuje grafike. O ile o to ci chodziło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżeli ktoś będzie potrzebował pomocy przy kodzie HTML (naprawa, poprawki, dodanie czegoś itd) zapraszam do siebie, pomogę ZA DARMO z racji tego, że chwilowo i tak nie wykonuję grafiki.
    Pozdrawiam Veya
    Ps. Mogę nie odpisywać na wiadomości "od razu", proszę o cierpliwość a w razie zwłoki dłuższej niż te 5-6 godzin - proszę o powtórną wiadomość.

    OdpowiedzUsuń