Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

sobota, lipca 4

Poradnik - Litery/paski za postacią/obiektem + kolorowe paski

Witam szlachciców wysoko urodzonych.
Dziś w poradniku:
Z serii ,,How to..." - Jak zrobić paski/napis za postacią?


Idealnym przykładem takiej grafiki jest mój najnowszy awatar:
Niektórzy z graczy głowią się jak zrobić takie cudo. Powiem od razu, że w Your Layout się nie da. To jak..?
Hm, to wcale nie jest takie trudne.
Potrzebne nam będzie:
  • GIMP 2.8 - Czyli to, co tygryski lubią najbardziej.
  • Obrazki - W moim przypadku to najzwyklejszy w świecie wróbelek + plik z paskami
1. Otwieramy GIMP i wklejamy do niego nasz obrazek. Tworzymy nową warstwę i nazywamy ją paski. Wklejamy tan nasz plik z paskami lub piszemy tam cokolwiek, na przykład nick, o tak:
kliknij, aby powiększyć...
























2. Zmniejszamy krycie warstwy z paskami do 15-60%, zależnie od tego, jaki chcemy uzyskać efekt. Kiedy już to zrobimy zwyczajnie wymazujemy paski z postaci. Ta-dahs!
kliknij, aby powiększyć...
























Z serii ,,How to..." -  Jak zrobić kolorowe paski?
UWAGA! Metody tej nie polecam do starszych i wolniejszych komputerów, gdyż na moim staruszku z Windows XP przy tym GIMP nieraz zacina się i wyłącza.
Mamy już wróbelka z cudnymi paskami, ale one jakoś tak mało odcinają się od tła... Gdyby były białe...
1. Przechodzimy do okienka warstwy, powinno ono znajdować się po prawej. Klikamy prawym przyciskiem myszy na warstwę, na której znajdują się nasze paski/nick i wybieramy opcję Kanał alfa na zaznaczenie.
2. Wybieramy kolor, w który mamy przybrać nasze paski - u mnie jest to biel wpadająca w szarość, taka, jak na ciele wróbelka. Maziamy nią po paskach. Za sprawą magii zaznaczenia alfa kolor będą zmieniały tylko paski, nie tło. Ta-dahs!
kliknij, aby powiększyć...
























Dodam, że pliki z paskami można pobrać stąd, a im większy numer tym paski są drobniejsze:
1|2|3|4|5
A ja na koniec mam jeszcze pytanie - w planach mam serię ,,English corner", prezentującą końskie gry po angielsku. Równie dobrze mogłabym opublikować ją nawet teraz, ale chcę wiedzieć, czy będziecie ją podczytywać?
Posty pojawiałyby się regularnie w środy co dwa tygodnie.

Udały wam się paski?
Fryzyjska

15 komentarzy:

  1. Końskie gry po angielsku - super pomysł, mało jest takich poradników, a w większości dość trudno się połapać jeśli nie zna się dobrze języka. Mam nadzieję, że seria się pojawi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chętnie bym poczytała o angielskich grach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To w pierwszą i ostatnią środę, czy co dwa tygodnie? Bo miesiąc ma 4-5 śród, nie 3....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie się zorientowałam, co ja najlepszego napisałam... ;-;

      Usuń
  4. Zupełnie mi się nie podoba, co na blogu się dzieje. Miał być o howrse, a nie być KOLEJNYM Z SETEK poradników dotyczących grafiki! Przestańcie się wysilać na tutoriale, puszcie sensownie o grze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze gada. Rozumiem, raz na jakiś czas ciekawostka, poradnik graficzny, okej. Ale żeby na blogu o howrse więcej było grafiki? Nie możecie kontynuować "Pogromców mitów" o howrse, nowości, tricków? Z niecierpliwością czekam na Poradnik Oślarza. Może coś o robieniu planów BLUPu, trochę o BLUPie każdej rasy? A może coś o tym co na howrse było, a co jest teraz?

      Usuń
    2. Odważne anonimki :*
      ~nelka2002

      Usuń
    3. Rozumiem Was, ale niestety na whorse jestem tylko dla grafiki i... tak średnio znam si na BLUPie. Poradnik Oślarza nie jest mój, więc zrobić go nie mogę...
      Moja seria ,,English corner" pojawi się już w najbliższą środę, a co do ,,Pogromców Mitów" to możecie przysyłać mi mity o howrse. Spytam się poprzedniej autorki serii czy mogę ją wyonywać.
      A co do częstotliwości pojawiania się poradników, to akurat mam nieograniczony zapas weny, który chcę spożytkować i trochę popisać, jeżeli nie przyjęto by mnie do bloga.

      Usuń
    4. Ale grafika nijak ma się do howrse i więcej tu jest amatorskich poradników do GIMPa niż rzeczywistych tricków i poradników do howrse.

      Usuń
    5. Nelka2002, masz coś do tego, że piszę z anonima? Przeszkadza ci to?!

      Usuń
    6. Jeżeli już piszecie na anonimowo, to przynajmniej się podpiszcie. Promocje Howrse to nie temat rzeka, nie jest ich aż tak dużo, może tylko trwają długo. Rozumiem, że blog, powinien pisać o takich rzeczach, ale przecież a) jest tego dużo
      b) nie łatwo jest znaleźć informacje o promocjach, które będą np. za 2 miesiące.
      Jeżeli posty o grafice Ci się nie podobają, to nie czytaj, przymusu nie ma, innym początkującym grafikom, może się to przydać, jeżeli chcą mieć coś podobnego, a nie wiedzą jak to zrobić.
      - Klara0906

      Usuń
    7. A wy wszyscy mądrzy nie wiecie że ktoś może nie mieć konta tu i na Hwr i dlatego pisze z anonima? :')
      gg :')

      Usuń
    8. Tak kochany anonimie mam problem, nawet nie masz jaj żeby pokazać kim jesteś. Każdy umie pisać hejty z anonima^^ jak nie masz konta na gmailu to chociaż się podpisuj. Nie podoba ci się blog to nie czytaj-proste
      ~nelka2002

      Usuń
  5. Ja rowniez chetnie pocztam o angielkisch grach:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekam na więcej poradników. Chętnie poczytam.

    OdpowiedzUsuń