Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

piątek, listopada 14

Koń, czyli co? #1

Witajcie! Często mówimy na blogu o koniach. To zrozumiale - Howrse to gra o koniach. Ale czym właściwie jest ten "Koń"? W tej serii pragnę pokazać wszystkim (a zwłaszcza tym zaciekawionym) jak mogą widzieć to stworzenie rożni nauczyciele (szkoła będzie Was prześladowała nawet na naszym blogu). Post będzie taką jakby notatką z lekcji, którą możecie użyć w prawdziwej szkole ;) Wszystko postanowiłem zrealizować w formie top 5 ciekawostek.



Stado Koni Przewalskiego
#1 Ja biolog wam to mówię, czyli biologiczne ciekawostki:

5. Koń to ssak z rzędu nieparzystokopytnych (tak samo jak np.: nosorożec). Należy do rodziny koniowatych (blisko spokrewniony jest z zebrą).

4. Jedynym dzikim koniem na świecie jest aktualnie Kon Przewalskiego (który występuje jako dziki koń na Howrse). Jest to gatunek zagrożony wyginięciem.




Sysak

3. Jest wiele określeń koni. Nie tylko wałach (wykastrowany ogier), czy źrebak (koń do 1 roku życia). Możemy także spotkać sysaka (koń do 6 miesięcy odżywiający się mlekiem matki), odsadka (młody koń odłączony od klaczy), a nawet wnęter (ogier z wadą rozwojową, która polega na niewłaściwym umiejscowieniu jąder).


 





2. Zęby konia stale rosną (ok. 4 mm na rok), ale są ścierane np.: poprzez jedzenie - w ten sposób to stworzenie traci do 2mm rocznie.





1.  Muł to najbardziej znana na świecie hybryda. Hybryda to sztuczny (wykonywany w warunkach laboratoryjnych) organizm, który jest krzyżówką dwóch gatunków. Muł łączy zalety konia i osła. Jest niezwykle wytrzymały i... śmiesznie wygląda.

Muł :)
 Tak to oto zakończyliście pierwszy post z tej "serii". Od was zależy, czy będzie jego kontynuacja. Jeśli Wam się podobało - piszcie, jeśli nie - tez piszcie.
Adencjo

13 komentarzy:

  1. Adeeennncccjooo, zrób ciekawostki o danych rasach/dzikich. Dostaniesz pewnie dużo "loffków i kissków" za przesupi serię!
    Elka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa propozycja, zrobie na pewno :) Ale loffków i kissków i tak mam już dużo xD :3

      Usuń
    2. Novs taka zazdrosnaaa :DD
      Ela

      Usuń
  2. Muszę przyznać, że udany post :)

    ~michu2341

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeżeli używasz informacji ze źródła, to warto dodać jakiego.
    Ja tu widzę prawie słowo w słowo, wikipedię : [

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim źródłem informacji była nie tylko Wikipedia. Korzystałem także z mojej encyklopedii zakupionej w Biedronce :3 . Każde zdanie pisałem ja i nie ma tu żadnego słowo w słowo.
      Niech żyje biedronkowa Encyklopedia!!!!

      Usuń
  4. post bardzo mi się podoba, czekam na kolejne części

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł no i fajny post :)
    /Koniaraaaa

    OdpowiedzUsuń
  6. Post jest ok. Pytanie do Adnecja : Kiedy będzie post o CR

    nelka2002

    OdpowiedzUsuń
  7. Koń, jaki jest, każdy widzi :D

    OdpowiedzUsuń