Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

poniedziałek, lipca 13

Opis rasy - Shire

Cześć i czołem, kluski z rosołem. Przepraszam za dość długi czas bez posta, ale Fryzyjska do rodziny wyjechała i internetu nie było. W każdym razie zapraszam do czytania!


Konie rasy Shire zagościły na howrse dnia 29 czerwca, kiedy do gry weszła Letnia Przejażdżka. Ale czym wyróżnia się ta rasa i czym w końcu jest Shire?
Shire to rasa koni, pochodzących z Wielkiej Brytanii.
Są to wielkie zimnokrwiste konie, jedne z najcięższych, oraz największych koni świata. W ich ojczyźnie można je spotkać nawet jako konie wierzchowe, co wynika z tradycji angielskiego rycerstwa. W średniowieczu ludzie potrzebowali ciężkich i postawnych koni zimnokrwistych, po części dlatego, że rycerz ze zbroją lekki nie jest, a po części dlatego, że wielki koń nacierający na przeciwnika robi większe wrażenie nich chuderlawy kuc. Ich nazwa pochodzi od członu nazwy angielskich hrabstw, np. Lincolnshire albo Hampshire. Najwyższy udokumentowany koń tej rasy ważył półtorej tony i mierzył ponad dwa metry i trzydzieści centymetrów. Średnią wysokością jest metr osiemdziesiąt do dwóch metrów. Shire słynne są z maści srokatej, której niestety brak na howrse.
Żródło - po części wikipedia.pl, po części moja głowa.
Teraz czas przejść do Shire'ów na howrse. Statystyki tej rasy przedstawiają się tak:
  • Na dzień dzisiejszy 33 miejsce w rankingu popularności, przy liczbie osobników wynoszącej 28158
  • Najpopularniejszą maścią jest kara, najrzadszą zaś skarogniada.
  • Ich rozmiar to od 165 do 210 centymetrów, co jest dosyć błędne.
Reszta maści prezentuje się tak:







Zaś tak powyższe maści prezentują się na koniach:


















Umiejętności shire przedstawiają się następująco:











Konie te przodują w wytrzymałości i ujeżdżeniu, więc najlepszą dziedziną dla nich będą zawody w ujeżdżeniu, biegi przełajowe lub western pleasure. Ich BLUP nie różni się od treningu innych ras. Shire w realnym życiu rzeczywiście są podobne do tych z gry.
Czy graficy się postarali? Oceńcie sami.
Fryzyjska
P.S Czy ktoś podałby mi jakąś grę na środowe English Corner?


23 komentarze:

  1. Myślę że graficy się w miarę się postarali, niestety na Howrse (po ostatnim "odświeżeniu ras") Brakuje już długich grzyw przy niektórych rasach (np. fryz albo właśnie shire). Jednak konie wyszły całkiem całkiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, bo shire właśnie charakteryzują się długą grzywą, a za to krótkim ogonem. Na howrse jest na odwrót :"D

      Usuń
  2. Ja osobiście mam Shire. I powiem, że ładnie wygląda. Widziałam jak wyglądał największy koń i był nim właśnie Shire. Wygląda cudnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Najpopularniejsza maść to kara, nie ma gniadej -.-'
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
  4. Hejka-naklejka! Ja hoduję shire'y i są cudne!
    -wasza największa czytelniczka ze Śląska, na Howrse zwie się Magia to ja 44

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba znalazłam drobny błąd, maść, która występuje najczęściej to kara, a nie gniada, tak jak wpisałaś. Shire na hwr w ogóle nie posiadają nawet maści gniadej : )
    ~Per

    OdpowiedzUsuń
  6. Najpopularniejszą maścią jest gniada (...)
    Raczej kara ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pisałam to już tyle razy, ale napiszę jeszcze raz. PS piszemy bez żadnych kropek czy dwukropkow :d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Post Scriptum prawidłowo Pisze się

      P. S.

      Usuń
  8. Może Equiverse?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przypomnienie, że nadal mam tam konto x)

      Usuń
  9. Grafika koni jest śliczna :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny post. Piszesz coraz lepiej.:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ,,•Najpopularniejszą maścią jest gniada, najrzadszą zaś skarogniada."
    Napisałaś, że najpopularniejszą maścią shire jest gniada, ale na Howrse shire nie mają takiej maści...

    OdpowiedzUsuń
  12. Najpopularniejszą jest kara a nie gniada

    OdpowiedzUsuń
  13. Hmm... Czy się postarali to nie wiem ale nie wyszły im te konie najgorzej xd
    WIKU$IA

    OdpowiedzUsuń
  14. Najpopularniejszą maścią jest gniada, najrzadszą zaś skarogniada.
    gniada? chyba kara xD
    Ogólnie mi się podobają. Urocze grubaski ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Według mnie shire'y wyglądają naprawdę dobrze, ciekawe czy będą inne zimnokrwiste oprócz tych dwóch, które mamy obecnie. Bardzo fajny post ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Najpopularniejszą maścią jest kara, taki mały błąd x)

    OdpowiedzUsuń
  17. Najpopularniejszą maścią nie jest gniada tylko kara ;) mogą też być dobre w western pleasure (przoduje wytrz, uje i kłus)

    OdpowiedzUsuń
  18. Borze zielony, już poprawiam ;-;

    OdpowiedzUsuń
  19. Shire są piękne! Na żywo, jak i w grze.
    Ja już stałam się właścicielką trzech przedstawicieli tej rasy - dwóch ogierków i jednej klaczy.
    Ale zdążyłam sprzedać klacz i ogiera, a drugi jest na aukcji.

    OdpowiedzUsuń