poniedziałek, kwietnia 11

Jak zrobić prezentację...?


CZĘŚĆ 1 - GRAFIKA

Do robienia prezentacji trzeba mieć dobry program graficzny. Ta instrukcja opiera się na edytorze Photoscape (można pobrać tutaj), ale prezentację możecie zrobić nawet w Paincie.
1. Zdjęcie

Powinno być dość duże, najlepiej jest ściągnąć je z jakiejś strony z tapetami, np. tapeciarnia.pl. Obrazek powinien w szerokości mieć ok. 790 pikseli. Więc kiedy mamy zdjęcie, zaczynamy pracę w Paincie. Przycinamy zdjęcie:



Następnie kopiujemy całość (ctrl+A) i otwieramy Photoscape':




klikamy na Edytor i wklejamy obrazek.



Wybieramy kolejno: Obiekt; wybieramy kształt i kolor ramki którą chcemy mieć. Następnie rysujemy ramkę, możecie jeszcze przełączyć na 100% czyli tak, jak będzie w rzeczywistości:


Następnie klikamy na ikonkę Tekst. Piszemy tytuły okienek, możemy także rozciągać ramki okienek.


Przy rysowaniu, pisaniu itp. możemy pomagać sobie znaczkami które zakreśliłam :) Możecie jeszcze dodać jakieś ozdobniki, np. ramki. Po skończonej pracy klikamy Zapisz i tu kończy się etap I.




CZĘŚĆ 2 - POLE TEKSTOWE


Po zmianach nowy HTML jest o wiele trudniejszy. Link do osobnego artykułu ---->


Prezentacja w wix.com

TUTAJ
_________________________________________________________________________________

PREZENTACJA GIMP 2


Chciałabym Wam przedstawić krótką solucję na temat tworzenia prezentacji w programie GIMP 2. Wersję tego programy możemy pobrać tutaj.
1.Na początek otwieramy obrazek, który nas interesuje:

Plik > Otwórz lub CTRL + O

Obrazek powinien być dużych rozmiarów. Jeśli prezentacja będzie przekraczała szerokość 1200 px. nie będzie mieściła się na stronie Twojej prezentacji na Howrse. Więc zaczynamy.
Kiedy obrazek mamy już otwarty przystąpmy do tworzenia ramki.
2.W tym celu klikamy Zaznaczenie prostokątne na naszym Przyborniku.







3.Zaznaczamy obszar, na którym będzie znajdować się nasza ramka.

















4.Kiedy już to wykonamy klikamy Edycja > Rysuj wzdłuż zaznaczenia. Przed tą czynnością możemy wybrać kolor ramki klikając na paletę na Przyborniku.





5.Wybieramy grubość naszej linii i klikamy Rysuj. Jeśli chcemy zobaczyć efekt naszej pracy klikamy Zaznaczenie > Nic lub Shift + CTRL + A. 
6.Jeśli linia okazała się zbyt gruba lub zbyt chuda klikamy Edycja > Cofnij operację: [...]. Powtarzamy czynności aż do uzyskania zadowalającego efektu.















7.Powtarzamy czynność Zaznaczenie prostokątne. Teraz trochę podrasujemy naszą ramkę. Klikamy zatem Filtry > Światło i cień > Rzucanie cienia. Ustawiamy opcje według swojej potrzeby i klikamy OK. Jeśli chcemy zobaczyć jak wygląda teraz nasza ramka postępujemy jak w punkcie szóstym.















8.Następnie powtarzamy operację Zaznaczenia i wypełnimy obszar Gradientem np. o czarnym kolorze. Klikamy w tym celu na ikonkę z Gradientem, ustalamy krycie gradientu na 20,00 lub 30,00- według potrzeb.











9.Kiedy już to zrobimy zaznaczamy na obszarze naszej ramki kierunek oraz promień krycia naszego gradientu. Jeśli efekt nas nie zadowolił cofamy operację. To już koniec ozdabiania naszej ramki.















Teraz zajmijmy się nagłówkiem do naszej ramki.
10.W tym celu klikamy ikonkę tekstu, czyli "A" na przyborniku  i zaznaczmy pole tekstowe. Następnie piszemy nazwę naszego nagłówka, wybieramy czcionkę oraz jej rozmiar.
Uwaga! Jeśli chcemy powiększyć nasz napis musimy powiększyć także pole tekstowe.















11.Jeśli nasz obraz jest zbyt duży klikamy Obraz > Skaluj obraz i wybieramy dowolny rozmiar lecz nie za mały. Teraz nasza prezentacja jest gotowa!
12.Następnie należy przesłać nasz obrazek przez strony takie jak tinypic.com lub imageshack.us

Po zmianach nowy HTML jest o wiele trudniejszy. Link do osobnego artykułu ---->

Jak zrobić awatar
 Link do osobnego artykułu ---->

235 komentarzy:

  1. słuchaj mam problem bo kiedy kopiuje link do zdjęcia i wklejam do howrse to jest link wtedy przechodze na html i wklejam to co mi podałaś.Przechodze na normalny tryb i nie ma obrazka cały czas ten link tylko i te okienko.A skopiowałam wtedy obrazek i wkleiłam na howrse wkleiłam ten kod jest oki przeciągam ten tekst zapisuje i bum nie ma nic.Pomóż mój log na howrse to wisionka984

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo musisz wpisać adres strony na której jest obraz

      Usuń
    2. z tego co zrozumiałam, kiedy wkleiłaś ten link html to od razu w miejscu "tekst" wpisałeś swój tekst. Musisz najpierw wkleić link html, a potem w trybie normalnym pisać tekst. Nie wiem dokładnie czy o to Ci chodziło ;)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zrobić ten upolad? tam co się wkleja w HTML bo to nie ma być zwykły link do zdjęcia tak? proszę o odp na moje konto w howrse login to a.a.

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy nie wchodź na zwykły tryb tylko zapisz...
    A potem jak otworzysz to będziesz mógł już w ramkach pisać ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale jak ten kod wpisyje to pojawia mi się te okienko z tekstem ale nie mogę go przeciągnąć dlaczego??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przeglądarce np.: Google Chrome ta funkcja nie działa . Spróbuj w Mozilli Firefox.

      Usuń
    2. a jak się mozilli nie ma to jaką inną przeglondarke polecacie?
      nick:
      amy_i_Li11

      Usuń
  6. Zrobiłam wszystko jak napisałaś, tylko, że nie mi się wygenerować żaden obrazek, wchodzą mi tylko takie malutkie jak avatary...I wgl nie pokazują mi się 4 okienka z tekstem tylko jedno i nie ma tego do przesuwania tych ramek...

    OdpowiedzUsuń
  7. Help mam problem nie chcę mi się załadować na image shack ta prezentacja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz w Gimpie to musisz wyeksportować:
      Plik>Wyeksportuj. I wtedy załaduj :)

      Usuń
  8. ja też nie mogę załadować zdjęcia...

    OdpowiedzUsuń
  9. Sorki już wszystko zrobiłam. Ale na początku nie wiedziałam jak:)

    OdpowiedzUsuń
  10. witam nie wiem jak skopiowac ten link ze zdjeciem pomuzcie

    OdpowiedzUsuń
  11. dobra juz sam doszedlem

    OdpowiedzUsuń
  12. nie moge przeciagnoc tego okinka do pisania :( nie mam zadneo znaczka help !

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja ściągałam zawsze zdjęcia z tej strony
    http://www.horses.pnet.pl/ według mnie są tam najlepsze zdjęcia, również w takim kolorze jak to zdjęcie

    OdpowiedzUsuń
  14. Werciaaaaaa jak klikniesz na to okienko, to powinien ci się pokazać taki znaczek, to nim przeciągasz.

    wszystko o Howrse.pl - dzięki za link :)

    OdpowiedzUsuń
  15. mi tez sie nie da przenosic tabeli;x
    pomocy!

    OdpowiedzUsuń
  16. Prosze pomóżcie. Jak robię z tą tabelką to ok pojawia mi sie ale nie moge jej w żaden sposób przesunąć. Próbowałam i próbowałam i nic!!! Prosze pomóżcie...

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak kopiuje link do zdjęcia to mi na howrse tylko link zostaje a zdjęcia niema...

    OdpowiedzUsuń
  18. HEj wstawiłam tą tabelke ale tam niema znaczka do przesuwania dlaczego pomóż !

    OdpowiedzUsuń
  19. Jesteś wielka dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja też nie mam tego znaczka do przesuwania , jak zrobić żeby się pojawił ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to działa dopiero jak będziesz to miał w howrse !

      Usuń
  21. Mam problem z kodem do ramki. Wklejam go tak jak zdjęcie, ale on nie chce się pokazać ! Co mam zrobić ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Czemu nie chce się u mnie przesunąć ta ramka ? Jak mam zrobić żeby się przesunęła ? Proszę o szybką odpowiedź. Z góry dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. a ja nie mogę dodać tła w zdjęciach. Chodzi mi o przeźroczystość

    OdpowiedzUsuń
  24. Ey jak zrobić tego suwaka ?

    OdpowiedzUsuń
  25. jak ktos nie umie zrobic suwaka to mam zla przegladarek powinien miec mozille firefox

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jak ktoś nie ma firefox?
      amy_i_Li11

      Usuń
    2. A ja mam Mozille i i tak mi nie działa!

      Usuń
  26. Niestety kod do ramki do pisania jest uszkodzony podasz nowy ?? :)

    OdpowiedzUsuń
  27. ja nie mam Photoscape ale wiem jak zrobic to na paincie

    OdpowiedzUsuń
  28. Wieeeeelkie dzięki! :) :* Szukałam tego przez cały tydzień no i znalazłam :) Wszystko zrozumiałam. Kto czegoś nie wie to można się zgłaszać do mnie na howrse (Antydotum.). Pozrawiam i jeszcze raz dzięki *.-

    OdpowiedzUsuń
  29. super dzięki :) zrobiłam prezentację:D

    OdpowiedzUsuń
  30. Ooo! Bardzo mi pomogłaś! Długo już szukałam jak mam zrobić swoją prezentację, ale jakoś programu znaleźć nie mogłam. Tylko mam jedno pytanie: jak zrobić tak, żeby np. dać komuś już pełny kod HTML?
    (mój nick na howrse, to Grandwall)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jesteś Ekstra !!! Bardzo mi pomogłaś dzięki :DDD



    Mój nick to fioletowa12

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo fajny i pomocny wpis ale niestety kiedy już wkleiłam ramkę i przeszłam do normalnego trybu ramki nie dało się przenieść. Nie ma tego znaczka. Mój login na howrse to hendzi .
    Proszę o pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
  33. wkleiłam już wszystko i teraz kolej na kod to tak wkleiłam ten kod i wszystko ok ale nie mam tego znaczku żeby przenieść proszę pomóż mi mja prezetacja znajduje się na koncie kylexy16

    OdpowiedzUsuń
  34. Maam problem nie moge wpisywać tekstu na prezętacji i nie wyskakuje mi podspodem tekst:.
    Proszę o pomoc mój profil to Nikiii.
    Jak narazie mam inną prezętacje.

    OdpowiedzUsuń
  35. ja jak kopiuje ten link to wyskakuje mi to okienko.. ale nie moge go przeciagnac..
    czy moze najpierw napisac??

    OdpowiedzUsuń
  36. Jak mi się to okienko pojawia to nie ma tej ramki żeby przeciągnąć..
    proszę pomóż jestem Dama29 (na howrse):)

    OdpowiedzUsuń
  37. żeby pojawił się znaczek do przesuwania trzeba użyć przeglądarki Firefox. Bo ja miałam ten sam problem bo chrome używam ;P I tam się nie da tego znaczka ;))

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo dziękuję! Ten wpis bardzo mi się przydał, dzięki niemu prezentacja wyszła taka, jak być powinna! Dzięki!:D

    OdpowiedzUsuń
  39. robię 4 razy kod i tylko w jedno się zapisuję a nie ma ramki reszta wyszła za inne kroki dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  40. ludu! musicie te okienka dodawać w firefoxie.

    OdpowiedzUsuń
  41. Super porady1 post jest bardzo przydatny! Dzięki temu moge w końcy sama zrobic prezentację! Jak się szuka, to mozna znależć masę "jak zrobić prezentację na howrse - instrukcja", ale są strasznie zawiłe i niezrozumiałe! Świetny pomysł z tymi zdjęciami1 też pomagają! Jakby ktoś chciał mnie znaleźć na Howrse.pl, to mój nick to Anakonda23

    OdpowiedzUsuń
  42. Super porada i wytłumaczenie, ale jest coś małego co się nie zgadza. Chodzi o to okienko z suwakiem. Kod który jest tutaj podany działa tylko na jednej przeglądarce, a mianowicie Mozilla. I to jest w sumie minusem tego. Jednak ogólnie wieki szacuneczek za bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Żeby przesowac trzeba miec MOZILLA FIREFOX!!!

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja mam już w tym wprawę. Jak jesteście na imageshack to szukacie "kodHTML". Kopiujecie i wchodzicie na howrse. Wciskacie "zmień" na prezentacji i wchodzicie w tryb HTML po prawej. i wklejacie na samej górze. Następnie kopiujecie kod na okienko podany we wpisie i wklejacie go pod spodem wciskając "enter". Przechodzicie w tryb normalny i szukacie okienka na samym dole. Usuwacie słowo "Tekst" i Wpisujecie swój tekst. Następnie próbójemy chwycić za niewidoczny pasek, aby przenieść okienko do ramki na prezentacji...no właśnie. Mi to nie działa, więc trzeba podjąć inną metodę. Chwytamy za kropki do rościągania pola tekstowego i ciągniemy aż do ramki, potem dociągamy z dołu i dopasowujemy. Potem znów wchodzimy na tryb HTML, chyba, że nie ma więcej ramek na prezentacji, jeśli są powtarzamy kombinację itd. Każde okienko wklejamy w HTML oddzielając "enterem". Jeśli chodzi o przeglądarkę internetową... nie jest istotna. Ja mam internet explorer i chodzi normalnie. Kiedy chwytamy nie da się przesunąć paska, ale kiedy w polu tekstowym da się pisać można zobaczyć, że się przesuwa. Gdzy zapiszemy prezentację wszystko powinno być w porządku. mam nadzieję, że pomogłam.

    OdpowiedzUsuń
  45. zabytkowa jestes genialna!

    OdpowiedzUsuń
  46. Wszystko mi super wyszło mam bardzo fajną prezentację ale w ogóle nie chce mi wejść zdjęcie nie wiem czemu. Mój nick to Aniuszka_xD

    OdpowiedzUsuń
  47. a ja nie mogę przesunąć tego głupiego okna!

    OdpowiedzUsuń
  48. a ja nie wiem , co się dzieję !
    nie wyświetlają się kwadraciki do zmiany rozmiaru i przesuwania !

    OdpowiedzUsuń
  49. ten kwadracik się nie przesówa

    OdpowiedzUsuń
  50. Dzięki... na pewno skorzystam:*

    OdpowiedzUsuń
  51. A potrafisz robić prezentacje z podstronami.?

    OdpowiedzUsuń
  52. Bardzo mi pomogłaś :* Bez Ciebie nie dałabym sobie rady :) Świetna instrukcja :D W ogóle cały blog świetny :) moją prezentację zrobioną dzięki Tobie możesz zobaczyć na profilu Sally21 na howrse :D

    OdpowiedzUsuń
  53. dobra mam obrazek ale nie wiem JAK ZDOBYĆ SUWAKI!!!

    OdpowiedzUsuń
  54. Próbowałam i nie da się tego okienka z TEKSTEM
    do pisania sciągnąć na prezentacje ani
    gdzie kolwiek...:(

    OdpowiedzUsuń
  55. Hehe dziex za ten pościk ;) Teraz potrafię robić prezentację ;D A ten program photoscape jest extra !!! ;P

    OdpowiedzUsuń
  56. Dzięki!Prezka się udała!Gdyby nie ty to dalej szukałabym takiej instrukcji!Kto czegoś nie rozumie zgłaszać nsię do mnie.Mój login na howrse to hayley
    Dzięki!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  57. jak mam zhostowac to zdjecie???

    OdpowiedzUsuń
  58. Musicie robić w firefoxie, inaczej nie da się przesunąć okienka

    OdpowiedzUsuń
  59. Dzięki za ten poradnik, bo mnie młodsza siostra prosiła o coś takiego, a ni w ząb wiedziałam skąd takie coś wziąć. Ja korzystałam z Gimpa(bo od dłuższego czasu już na nim pracuje).
    Dzięki... ^^

    OdpowiedzUsuń
  60. nie moge przesunać tego suwaczka..nie pokazuje mi sie zadna ikonka. ;.

    OdpowiedzUsuń
  61. Twoje wskazówki niezmiernie mi pomogły ;) Dzięki Tobie zrobiłam prezentację! Dziękuje ;)
    Mój nick na howrse: pata9403

    OdpowiedzUsuń
  62. Hej ; )
    Mam pytanie: Jak zmienić czcionkę w ramce? ; )
    Próbowałam już z poradnikiem aleksandrowej, ale nie udaje mi się ; )
    Nick na Howrse: DomiW97

    OdpowiedzUsuń
  63. Ej , jak wkleić obrazek na painta ????
    Proszę o porady , bo bez tego nie zrobię prezentacji.

    Z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  64. Ale mi nie pokazuje się na samym końcu ta ikonka , którą mam przenieść pole tekstu ! Proszę o pomoc Z góry thanks !

    OdpowiedzUsuń
  65. Wszystko super! Dzięki jesteś wielka. Jestem na howrse jako wagnerka10.

    OdpowiedzUsuń
  66. pomóż nie mam znaczku nad ramką

    OdpowiedzUsuń
  67. Mam problem. Wkleiłam prezentację, wpisałam kod. Pojawiła mi się ramka, ale nie mogę jej przenieść. Nie mam takiego znaczka u góry. Co mam zrobić??? Proszę pomóżcie. Mój login to Koniara1605

    OdpowiedzUsuń
  68. Uf, udało się :) Dzięki za świetne wskazówki :D

    OdpowiedzUsuń
  69. Proszę o odpowiedź!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja wszystko zrobiłam tylko tekst mam cały czas w jednym miejscu nic nie mogę z nim zrobić

    OdpowiedzUsuń
  70. nie mogę przeniesc ramki;(
    mój login to daria1509

    OdpowiedzUsuń
  71. Sory że pytam ale nie lepiej zamieścić jeszcze jedną wersję z podstronami?

    OdpowiedzUsuń
  72. Hej nie mamy skopiować linku tylko kod HTML.

    OdpowiedzUsuń
  73. TEN KOD JEST ZŁY TRZEBA ROBIĆ DO SWOJEJ GRAFIKI SAMODZIELNIE TU JEST PORADNIK Z HOWRSE
    http://img844.imageshack.us/img844/6412/snap6x.jpg
    WYSTARCZY ŻE W WYDAŻEBNIACH POSZUKASZ

    OdpowiedzUsuń
  74. Super, bardzo Ci dziękuję :) Na początku miałam problem z pojawieniem się ramki do przesuwania tekstów, ale po prostu TRZEBA robić w Firefoxie, w Google Chrome się nie da. Kod nie jest zły, wszystko z nim OK. Jak masz jakiś problem to napisz do autorki, nie pisz od razu, że nie działa.
    Mój nick w howrse.pl
    Tanashy
    Możesz sobaczyć moją prezentację do ośrodka jeździeckiego. Zrobiłam ją na wzór tego artykułu.

    OdpowiedzUsuń
  75. jak wklejam ten kod na ten suwaczek i przechodze do trybu normalnego nic się nie dzieje co mam zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  76. Zrobić to samo w Firefoxie :P

    OdpowiedzUsuń
  77. a nie może być mozilla firefox

    OdpowiedzUsuń
  78. Dzięki za wskazówki. Bardzo pomogłaś! ;) Jeszcze raz, dzięki. ;D

    OdpowiedzUsuń
  79. Kiedy chcę zapisać prezentację, to wyświetla mi się taki komunikat:
    "Nie można nic zrobić...
    Prezentacja nie może zostać opublikowana z jednego z następujących powodów:
    Znaczniki HTML są nieprawidłowo sformatowane
    Zawiera niedozwolone znaczniki HTML
    Prawdopodobnie próbowano edytować plik w trybie HTML. Proszę dokładnie sprawdzić formatowanie!"
    Co zrobiłam źle??
    Proszę o podpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też się tak robiło, więc powpisywałam w kodzie byle co i częściowo wyszło... xD

      Usuń
  80. Bardzo dziękuję!
    teraz robienie prezentacji to moje hobby!
    Wyślę ci coś fajnego!
    mój profil to martalong.

    OdpowiedzUsuń
  81. Hej, nie mogę przenieść tego okienka z tekstem, jak klikam nic się nie pokazuje.

    OdpowiedzUsuń
  82. super!!! tyle że ja zrobiłam wszystko w fotoshopie, i polecam, bo tam jest o wiele łatwiej... jakby co, pisać :
    olga66v@onet.eu
    albo do urzytkownika howrse.pl, andromeda7

    OdpowiedzUsuń
  83. Ja nie mam tego znaczka,żeby go przenieść i rozszeżyć....??
    Co mam robić?
    Mój profil to na howrse to Chochlik
    ?(jestem dziewczyna)
    xdd
    POMÓRZCOE

    OdpowiedzUsuń
  84. Dzięki bardzo mi pomogłaś! :-)
    Mój login to mojekonie9 możecie mnie śmiało zapraszać do znajomych! :)

    OdpowiedzUsuń
  85. coś nie tak.... wklejam kod do ramek na html i... przechodzę na tryb normalny, patrzę, a nie mogę przesunąć ramek tekstowych!!! co sie dzieje???

    OdpowiedzUsuń
  86. super przydało się:)

    OdpowiedzUsuń
  87. wszystko fajne tylko jak przesunąc ten znaczek!?

    login Nyska

    OdpowiedzUsuń
  88. juz wiem:)

    spoko dzieki :)


    ps fajny blog

    OdpowiedzUsuń
  89. Ok rozumiem... Ale nie mam takich kwadracików bym mogła to przesunąc ;(

    OdpowiedzUsuń
  90. Żeby przesuwać ramkę trzeba mieć przeglądarkę mozilla firefoks ja jak używałam google chrome to też nie mogłam jej przesunąć ale teraz mam firefoksa i wszystko działa mi jak należy.
    Pozdrawiam lolka_Karolka

    Ps. Jakieś pytania pisz wiadomości na howrse.

    OdpowiedzUsuń
  91. Hey nie mam tego znaczka by ten edytor tekstu przeniesz pomozesz i? 9mój nick na howrse to Atenowa*

    OdpowiedzUsuń
  92. Dzięki < 3 Przydalo Się . :) Zobacz sobię sama to moja strona : http://www.howrse.pl/joueur/fiche/?id=474045

    OdpowiedzUsuń
  93. YEAH!!! WYSZŁO MIIIIIIIIIII ;)

    OdpowiedzUsuń
  94. Fantastyczne porady
    Mó login scylla112 !! zapraszać!!

    OdpowiedzUsuń
  95. Ja mam problem! Wszystko mi wyszło i jest OK! Ale jak kopiuje zdjęcie HTML i wklejam na prezentacje jest ono potem bardzo małe, a jak powiększam to jest niewyraźne. Może coś źle zrobiłam nie wiem. Pomocy!

    OdpowiedzUsuń
  96. Hej możecie umieścić jak się robi prezentacje z podstronami ? ale nie z wix.com dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  97. Jeżeli wkleiłam obrazek prezentacji, a czasem pojawia mi się tylko napis to np. jutro już obrazek będzie widoczny? Po prostu się nie załadował, czy trzeba ponownie wklejać kody HTML?

    OdpowiedzUsuń
  98. Nie mam znaczka do przeniesinia pola z napisem tekst :(

    OdpowiedzUsuń
  99. Mój nick to ♥Nessa♥ prosze pomóż

    OdpowiedzUsuń
  100. "Nie można nic zrobić...
    Twoja prezentacja jest zbyt długa"
    o co z tym chodzi? ciągle mi to wyskakuje..
    a to raz:
    "Nie można nic zrobić...
    Prezentacja nie może zostać opublikowana z jednego z następujących powodów:
    Znaczniki HTML są nieprawidłowo sformatowane
    Zawiera niedozwolone znaczniki HTML
    Prawdopodobnie próbowano edytować plik w trybie HTML. Proszę dokładnie sprawdzić formatowanie!"
    mój nick na howrse: Cynamone

    OdpowiedzUsuń
  101. Hejo ;p Słuchaj, mam problem. Bo wkleiłam prezkę na howrse, a potem przeszłam w tryb html. Napisałaś, żeby wkleić ten kod tyle razy, ile jest pól tekstowycg. Ja zrobiłam trzy, a więc trzy razy wkleiłam. Przeszłam w tryb normalny, zjechałam na dół i pokazało się takie okienko z napisem TEKST takie jak pokazywałaś. Ale na twoim zdjęciu nad napisem TEKST jest taki znaczek, za który trzeba złapać, aby go przeciągnąć. Ja takiego znaczka nie mam. :( Dlaczego? Mój nick BlackRaven

    OdpowiedzUsuń
  102. Sorry jak ktoś nie rozumie to mogę zrobić mu taką za free lub taką z podstronami (wix.com) te z podstronami są wyjątkowo tanio
    pomoge także w wstawieni jej
    Pozdro
    Jamoka

    OdpowiedzUsuń
  103. Jesteś genialna.
    Dzięki bardzo za pomoc, bo już od dawna szukałam kogoś kto zrobi mi prezentację a udało mi się to za darmo ;)

    OdpowiedzUsuń
  104. świetny blog.
    Dzięki za przepis na prezentacje!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  105. ale jak przechodze do trybu normalnego to nie ma tam zdjęcia tylko jest link do zdjęcia i tej rameczki nie da sie przenieść ! :( POMOCY MOJ NICK NA HOWRSE TO : Bianek557 POMOCYY

    OdpowiedzUsuń
  106. ale jak przechodze do trybu normalnego to nie ma tam zdjęcia tylko jest link do zdjęcia i tej rameczki nie da sie przenieść ! :( POMOCY MOJ NICK NA HOWRSE TO : Bianek557 POMOCYY

    OdpowiedzUsuń
  107. Jesteś genialna ; DD Dobra tylko mam pytanko czy mozna zmienic kolor tej ramki z tekstem ?? Moj nick na howrse to mrsmyszka z gory dzieki : ))

    OdpowiedzUsuń
  108. A juz mam dzieki xd

    OdpowiedzUsuń
  109. Dobra tylko mamy mały kłopot nie moge zapisac prezentacji! wyskakuje takie cos Nie można nic zrobić...
    Prezentacja nie może zostać opublikowana z jednego z następujących powodów:

    Znaczniki HTML są nieprawidłowo sformatowane
    Zawiera niedozwolone znaczniki HTML

    Prawdopodobnie próbowano edytować plik w trybie HTML. Proszę dokładnie sprawdzić formatowanie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam taki problem,po prostu gdy masz gotowy kod HTML,wklej na prezentcje,a jak nie będzie działać wstaw gdzieś spacje i ją usuń,a w tedy zadziała.Ja tak robie i mi działa

      Usuń
  110. dzięki!Świetny blog

    OdpowiedzUsuń
  111. ale jak tą prezentacje wkleić na howrse?

    OdpowiedzUsuń
  112. Haahhaah!! Wyszło świetnie! Dzięki Tobie mam śliczną prezentacje i masz racje, że lepiej to robić w Firefoxsie bo w chromie mi nie działało :)

    OdpowiedzUsuń
  113. wszystko było ok tylko link mi nie działa ani na fierfoxie ani na chromie ktoś by mugł mi zrobić link.?

    OdpowiedzUsuń
  114. Mi też w chromie nie działało. Bardzo Ci dziękuję. Mam śliczną prezentację.

    OdpowiedzUsuń
  115. Dzięki tobie zrobiłam swoją pierwszą prezentację :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))).

    OdpowiedzUsuń
  116. Dzięki mam teraz super prezentacje na howrse ;)

    OdpowiedzUsuń
  117. Witam mam jeden problem jak wklejam link to pokazuje się taki biały kwadrat i nic tam nie ma proszę pomóż mi

    OdpowiedzUsuń
  118. Thx, bardzo się przydała :D
    Ściągnęłam wczoraj PhotoSpape'a :D i robiłam, a dzisiaj specjalnie ściągnęłam FireFox'a :P

    OdpowiedzUsuń
  119. nie umiem przenieść ramki prosze pomużcie

    OdpowiedzUsuń
  120. A czy można robić takie prezentacje w Photoshop Elements? Czy ma to na to wpływ? Bo jak przeciągam ramki to i piszę to jest normalnie (ramki dopasowane), a potem jak zapisuję, to tekst jest o wiele wyżej nad prezentacją?

    OdpowiedzUsuń
  121. wklejam ten kod już tak długo a to okienko nie wyskakuję
    oco chodzi z tym okienkiem tam gdzie się piszę? kiedy te okienko wyskoczy??? plis pomuszcie

    OdpowiedzUsuń
  122. Jak wkleić zdjęcie na tego photoscapa? Ja próbowałam dodać to jakoś, ale w ogóle mi się nie pokazywało to zdjęcie, które miałam na pulpicie. Co z tym zrobić? Proszę o odpowiedź na moją skrzynkę: ABChowrse

    OdpowiedzUsuń
  123. A jak zrobić prezentację w Wix ?

    OdpowiedzUsuń
  124. I jak wkleić ją do prezki ?

    OdpowiedzUsuń
  125. Dziękuje za super poradnik do prezentacji. To najlepszy blog!

    OdpowiedzUsuń
  126. Zrobiłam już wszystko tylko jak chcę to dać na howrse to nie chcę się wkleić.
    Pomóż!
    Mój nick to zuzmat

    OdpowiedzUsuń
  127. Na image shack wkleiłam zdjęcie i wyskoczyło mi kilka linków który mam wybrać?

    A jeśli chce sam obrazek i nic więcej to co mam zrobić?
    Odpisz na moim profilu na howrse - Margot52 lub tutaj w komentarzu. PROSZĘ! ;D

    OdpowiedzUsuń
  128. Ale ten kod na ramkę już nie działa po zmianach, którw wprowadziła Ow.

    OdpowiedzUsuń
  129. Wklejam link do zdjęcia (http://img641.imageshack.us/img641/8700/prezentacjat.png), daję enter i w następnej linijce wklejam ten kod. Ale wychodzi sam link do zdjęcia :( Co mam robić?
    Odpisz na mój profil howrse- Koteczka77

    OdpowiedzUsuń
  130. jak wklejam w HTML to, to mi wyskakuje to co trzeba czyli suwak moge przenosić jest super, tylko że jak zapisze to to co napisałam jest pod obrazkiem a ramki z suwakiem wogule niema o_O czemu tak jest wie ktoś??

    OdpowiedzUsuń
  131. nie mogę wstawić pola tekstowego, chyba zostanę przy tej którą mam

    OdpowiedzUsuń
  132. czy ktoś mi pomoze z kodem moj nick na hw to tina17

    OdpowiedzUsuń
  133. Jakie są jeszcze programy do robienia takich prezentacji?
    Proszę o napisanie mi na pocztę :)

    Legenda

    OdpowiedzUsuń
  134. jak zrobić świecący się napis na prezentacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czcionka, kolor lub inny program do tego ;)
      Program:
      Photoshop jest najczęściej wybierany :)

      Usuń
  135. Bardzo przydatne informacje dot. tworzenia prezentacji! :)) dzięki temu mogę teraz sama tworzyć prezentacje takie jakie sobie wyimaginuję... :P

    OdpowiedzUsuń
  136. Jak zrobić/dodać brushe do zdjęcia?

    OdpowiedzUsuń
  137. Suwaczek jest pod prezentacją, co robić
    Używam Firefoxa
    Z góry dziękuje :D
    Piaffka

    OdpowiedzUsuń
  138. Dzięki, oto moje dzieło: http://i48.tinypic.com/nmam8x.png
    (:

    OdpowiedzUsuń
  139. Gdy chcę zapisać to mi tylko tekst wyskakuje, co mogę robić źle?

    P.S. Czy ważna jest dokładny wymiar ramki i odległość od krawędzi? Jeśli tak to jak to sprawdzić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha, jeszcze jedno chciałam zrobić prezentację na 1 ramkę.

      Usuń
    2. Tequilla- Skąd masz czcionkę???

      Usuń
  140. Jeśli coś wam nie wychodzi zapraszam tu: http://prezentacjakarolina211.strefa.pl/prezentacja.html
    Naprawdę świetna instrukcja, nawet ja się nauczyłam! :D

    OdpowiedzUsuń
  141. Zróbcie coś o dodatkowych czcionkach do GIMP'a 2.6

    OdpowiedzUsuń
  142. Skąd można wziąć taką czcionkę jak na tej prezentacji? Wiem, że ściągnąć, ale macie może jakąś dobrą stronę z czcionkami?

    OdpowiedzUsuń
  143. dlaczego nie mogę wpisać nic w ramkę ???

    OdpowiedzUsuń
  144. udało mi się zrobić prezentację z suwakiem login to misiaczek

    OdpowiedzUsuń
  145. Mam pytanie w PhotoScape jak zmienić wielkość tej ramki, bo jak wybieram ramkę to wychoidzi tak duża jak obrazek

    OdpowiedzUsuń
  146. Nie mogę nic w Gimpie pojąć , za mało dokładne jak dla mnie .
    Zapraszam na bloga !

    OdpowiedzUsuń
  147. Zrobiłam prezentację w Gimpie, ale nie chce mi się przesłać :(
    Co robić???

    OdpowiedzUsuń
  148. hej a ten photoscape jest bez wirusa no nie? I jeszcze dacie zakładke jak się robi awatary?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Photoscape nie ma chyba wirusa. Ściągnęłam go i jest ok.

      Usuń
  149. bez ryzyka nie ma zabawy i... udało się!!! tera jeszcze jedno pytanie z tapeciarnia.pl czeba pobrać obrazek no nie?

    OdpowiedzUsuń
  150. Nie mogę zgrać mojej zrobionej prezki z gimpa na imageshack.us Czy ktoś mi powie jak?

    OdpowiedzUsuń
  151. A czy te programy są do prezentacji HTML?

    OdpowiedzUsuń
  152. Jak wstawić to do imegeschack?Poda ktoś instrukcje?Proszę!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  153. MAM PROBLEM!
    Nie wiem czemu,ale moja pierwsza prezka była ok,później gdy robiłam następne i wklejałam gotowy kod na Howrse,zapisywałam,to zamiast ładnej prezki pojawiał się sam napis TEKST lub poprostu cała prezka, żeby ją zobaczyć trzeba było przesuwać suwaki,których wcale nie chciałam.Ale w tedy gdy się przesuwało suwakami to nie przesuwał się obraz,lecz napis TEKST.Przesuwał się on do dołu i do góry nie wiem czemu!Od tąd nie mogę zrobić żadnej prezki!Niech ktoś pomoże!Mój login to konie12321

    OdpowiedzUsuń
  154. Nie umiem robić prezentacji :( Nie znam się na pikselach. Czy ktoś mógłby mi pomóc ?

    OdpowiedzUsuń
  155. Hej. Ja robiłam ten kod na 1 ramkę i wszystko wypełniałam, ale gdy wchodziłam na normalny wygląd aby to zobaczyć pojawiał albo się sam "TEKST" z suwakiem, albo multum skopiowanych prezek i "TEKST" z suwakiem pod nimi. Co zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  156. Jaki jest kod na 5 ramek ? Proszę o szybką odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
  157. Dzięki! Bardzo mi pomogłyście ;p

    OdpowiedzUsuń
  158. Dziękuję! Bardzo mi pomogliście i teraz wiem jak się robi prezki :) a że akurat mam gimpa to super ;D

    OdpowiedzUsuń
  159. Witam - mam pytanie. Zrobiłam wszystko jak trzeba (na gimpie, ale wyświetla mi się białe pole - prezentacja znikła! Dlaczego? Jesli wiecie, proszę o odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  160. Jaką czcionkę użwywałaś w Gimpie ?

    OdpowiedzUsuń
  161. Jak zrobić takie ukośne paski???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. musisz ściągnąć odpowiedni deseń do gimpa

      Usuń
  162. Zróbcie jeszcze kurs na Photoshopa! Ja nie mogę pobierać programów, a to jest jedyny graficzny (oprócz Paint, ale on się nie liczy) który ma moja siostra na kompie.
    anje

    OdpowiedzUsuń
  163. Ciekawy poradnik, można się nauczyć robić prowizroyczną prezentację (głównie mam na myśli tą pierwszą), jednak efekt jest o wiele lepszy jeśli ktoś popróbuje różnych opcji np. w GIMPie i utworzy swój własny, wyjątkowy szablon. Ale tak czy siak, to wielka pomoc :D

    Generał Gazela

    OdpowiedzUsuń
  164. A jak wstawić Prezentacje wix do prezentacji na howrse ??

    Eclipso

    OdpowiedzUsuń
  165. Pomocy. Najpierw za bardzo powierzyłam prezentacje, potem ja z powrotem zmniejszyłam i teraz ta prezentacja jest bardzo rozmazana co robić?

    OdpowiedzUsuń
  166. Mam problem. Robię prezentacje GIMP 2 i jestem na 12. kroku.
    Próbowałam przesłać obrazek na jedną z podanych stron, a tam wyświetlił mi się napis że link musi być JPG. lub inny. Co mam robić????
    karoli1701

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapwne zapisałaś w xmlu ;p
      Musisz zrobić --> plik --> wykesportuj do --> i tam sobie wybierasz format ( najlepiej png, bo akceptuje przezroczystość ) i wtedy wrzucasz na hosting ;D

      Usuń
  167. Można powiedzieć, że "wcięło" mi część GIMPA. W przyborniku, przybory kończą się na tych kolorach. Gdy np. wybierałam gradient, to okno, w którym miało być to "krycie" nie pokazało się. Wiecie może jak to przywrócić?

    OdpowiedzUsuń
  168. Robię prezentacje w PhotoScape. I je sprzedaje. I jakieś 4 dni temu graczka poprosiła o 2 prezentacje. Ja zrobiłam ale te prezentacje miały wady:
    Jedna :
    - Jak się pisało to ramka przesuwała w bok. Nie wiem co z tym zrobić
    Druga:
    - Tekst wychodził poza ramkę. Nie wiem co z tym zorbić.
    A i jaki jest najlepszy program do robienia awków u prezek?
    Mój login Koniara260

    OdpowiedzUsuń
  169. Ej, a jak mam Otworzyć ten obraz na GIMP w Windows 8 ????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosto. Ściągasz Gimpa, otwierasz go i potem normalnie. c:

      Usuń
  170. Jak się wpisuje własny tekst na gotową prezentacje, wklejoną już na Howrse??

    OdpowiedzUsuń
  171. jak mam to zrobić mając tylko paint ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paint nie ma takich opcji jak GIMP czy Photoshop, ale można w nim wykonać grafikę pod prezkę, co prawda dużo mniej zaawansowaną, ale zawsze jakąś xd

      Usuń
  172. Hej, no bo mam problem... Bo jak wybieram kolor czcionki to zawsze mi się robi czarny, a ja nie mogę czarnego, bo prezka ma ciemnobrązowe tło... I co jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób białą ramkę ;)

      Usuń
  173. Ktoś może mi pomóc? Umiem tworzyć takie ramki itp ale nie umiem suwaków, wie ktoś gdzie znajdę jakiś poradnik czy coś w tym stylu, co do tego?

    OdpowiedzUsuń
  174. P.S: mam nick na Howrse wikimarissa

    OdpowiedzUsuń
  175. Wszystko miałam prawie dobrze, tylko nie umiem zrobić HTML :(((((((((((((((((((

    OdpowiedzUsuń
  176. Poradnik bardzo pomocny, łapka w góeę! ;* <3

    OdpowiedzUsuń