Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

czwartek, maja 10

Blupowanie

Blup to przygotowanie klaczy bądź ogiera do przekazania jak najlepszych cech swojemu potomstwu. Aby koń uzyskał 100% BLUP musi spełniać pewne wymagania:
  • mieć ukończone 10 lat
  • mieć pogrubione 3 najlepsze umiejętności
  • wygrać 20 zawodów (w różnych dyscyplinach, ale tej samej specjalizacji: klasyk lub western)
Blupowanie to przygotowanie głównie dla koni hodowlanych. Przy treningu koni do Grand Prix nie bierze się go pod uwagę.
Jeśli nasz koń wśród 3 najlepszych umiejętności posiada: prędkość i ujeżdżenie polecam zapisać go do specjalizacji klasycznej , jeśli wytrzymałość i ujeżdżenie to do specjalizacji western. 

By dowiedzieć się, które umiejętności koń ma najlepsze wchodzimy w zakładkę Geny i tam sprawdzamy.
Trening zaczynamy od wytrenowania wytrzymałości i ujeżdżania albo prędkości i ujeżdżenia. Potem posyłamy konia na przejażdżki i zawody pasujące do umiejętności naszego konia, a na koniec trenujemy trzecią z 3 najlepszych umiejętności konia.

Przydatnym przedmiotem do wyblupowania konia w ciągu 10 lat jest Klepsydra Kronosa lecz i bez niej można to zrobić mając trochę wprawy.
Ważne: do blupowania nie wliczają się lekcje oraz trening pozostałych umiejętności!

I jak, łatwiej teraz konia wyblupować?
sayuri962

19 komentarzy:

  1. fajnie, ja się wyrabiam w 11 lat

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tylko z lekcji konia wyBLUpowałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i na którym roku skończyłaś? (chodzi mi o wiek konia)

      Usuń
  4. Ja mojego jednorożca BLUPowałem prawie przez 20 lat jego życia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Spoko opis i bardzo pomocny

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja to blupuje do 15 życia

    OdpowiedzUsuń
  7. A jesli kon ma pogrubione wszystkie umiejetnosci to dobrze czy zle?

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja klacz osiągnęła BLUP 100 w wieku 8 lat i 8 msc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogła, konie które mają 10 lat mogą osiągnąć 100% BLUP

      Usuń
  9. A można w wieku mniej niż 10 lat?

    OdpowiedzUsuń
  10. emmm... a jak koń ma najlepsze ujeżdżenie, galop i kłus?
    bo ja hoduję luzytany...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Luzytany zawsze będą lepsze w klasyku

      Usuń
  11. A jak blupowac coby??

    OdpowiedzUsuń
  12. A jak z arabami? One są najlepsze w prędkość, ujeżdżanie, wytrzymałość...

    OdpowiedzUsuń