Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

poniedziałek, sierpnia 18

Jak stworzyć bezpieczne hasło?

Cześć i czołem!

Niedawno opublikowany został mój post przestrzegający przed wszelkimi hackami. Dziś chciałbym przekazać moją wiedzę, dotyczącą bezpiecznych haseł. Miłego czytania!


Hasło nie może być zbyt łatwe, ponieważ takie bardzo łatwo złamać: 1234 lub qwerty to nienajlepszy wybór, bo, gdy użytkownik takie posiada, nie trzeba nawet używać skomplikowanych programów do ich łamania. Oto sposoby, jakie pomogą wam uchronić się przed włamaniami:

Sposób nr 1

Najpopularniejszą metodą, stosowaną przez hackerów jest metoda słownikowa. Programy wpisują wszelkie możliwe kombinacje słów i cyfr w okno logowania, aż się wreszcie zalogują. Najlepszym sposobem ochrony będzie używanie losowych znaków. Zapamiętanie takiego hasła nie musi być trudne, ponieważ losowość ta może być złudzeniem. Przykład:


gknstbnnz96

Trudne do zapamiętania? Nie. Powyższe hasło składa się z pierwszych liter słów zawartych w powiedzeniu Gdyby kózka nie skakała, to by nóżki nie złamała. Do tego dołożyłem moją ulubioną liczbę i voila! Możecie użyć także pierwszych liter słów swojej ulubionej piosenki.

Sposób nr 2

Nie musimy zapamiętywać trudnych ciągów znaków. Pomóc mogą nam programy, które generują i zapisują hasła. Są one wiele trudniejsze, niż te stworzone przez nas. Mogą one osiągać nawet 100 znaków. Program wtedy za nas wpisuje hasło, a my się cieszymy z bezpiecznego wyjścia! ;) Jednym z takich programów jest KeePass Password Safe.

Skorzystacie z tych sposobów?
dudek7894

12 komentarzy:

  1. Takie proste hasła to ja posiadałam do innych gier xd

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatny poradnik :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mialam wczesniej takie latwe haslo haha:'D ale zmienilam na trudniejsze, poniewaz obawialam sie wlamania
    ~Dusia^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatna rada, która może się przydać nie tylko do gry - Howrse ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny poradnik, ale po nr nie pisze się kropki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy sposób, moja koleżanka wymyśliła rymowankę, a właściwie imię i do tego cyfry w "różnej" kolejności. Ale się rymuje! ^ - ^

    OdpowiedzUsuń
  7. "gknstbnnz96 [...] Do tego dołożyłem moją ulubioną liczbę..."
    Ehe... 96... Ehe XP

    OdpowiedzUsuń
  8. Sposób numer 1 bardzo ciekawy, nie wpadłabym na to hehe :D.

    OdpowiedzUsuń
  9. Suuuper...
    ~Irene46958

    OdpowiedzUsuń