Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

poniedziałek, sierpnia 25

Poradnik na życzenie - Prezka z wtopionym w tło zdjęciem

Dziś poradnik, o który poprosiło mnie kilku graczy. Dotyczy on prezentacji, w której zdjęcie tak jakby 'stapia się' z tłem. Jeśli nie rozumiecie, to coś takiego:


Nie jestem jędzą (no ok, jestem. Ale nie zawsze ;d), więc pokażę krok po kroku, jak wykonać takową prezkę. Miałam przygotowany filmik, ale niestety nie chciał się wgrać, więc musiałam robić wszysto na obrazkach.




KROK 1 - Tworzymy tło
Tworzymy nowy obrazek (u mnie 950x600px). Nakładamy na niego wybraną teksturę i zmieniamy kolor na taki, jaki nam pasuje.


KROK 2 - Obrabiamy zdjęcie
Na tak powstałe tło otwieramy nasz obrazek. U mnie jest to zdjęcie aktora Jamie'go Dornana, ale Wy możecie wybrać cokolwiek zechcecie. Mechanizm robienia jest taki sam.


Następnie zamieniam je na plik png (jeśli Wy już macie, nie musicie) i wycieram gumką tak, aby pozostały tylko kontury. Nie przejmujcie się, jeśli będzie widać nieco tła. W końcowym efekcie nie będzie go widać.


Gdy już to wykonamy, zmieniamy barwę zdjęcia na mniej więcej taką samą, jak w kroku 2. Możemy tylko dać nieco mniejszą jasność. Zróbcie to tak, jak będzie Wam pasować.

KROK 3 - Bawimy się warstwami
To moja ulubiona część. Tak samo, jak w kroku 2, otwieramy interesujące Nas tekstury i ponownie zmieniamy ich barwy. Następnie zmieniamy ich tryb ze zwykłego na twarde światło.


Jak zapewne widzicie, nie wygląda to ładnie. Dlatego zmniejszamy krycie warstw tak, aby nieco poprawić wygląda naszej pracy. Jednak nie przesadzajcie ;)
Tak to ma mniej więcej wyglądać po zmienieniu kryć.


Teraz za pomocą lassa zaznaczamy granice naszego zdjęcia, jednak odjedźcie od nich co nieco. Tak, aby to wyglądało jak tutaj:


Następnie klikamy Znaczenie -> Zmiękcz. Wybierzcie ile chcecie. Ja wzięłam  22px. Następnie Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa i ponownie zaznaczcie, ile px Was interesuje. Ja mam 18. Rozmyje Nam się warstwa nr. 1. Klikamy na warstwę nr. 2 ponownie wykonujemy czynność rozmycia. Odhaczamy znaczenie i powinno Na wyjść cóś takiego:


Cóż, trochę mi nie pasują te plamki z warstw na ubraniu Dornana, więc za pomocą lassa zaznaczę je i usunę. Dodajcie ramki, nick i już, macie efekt taki jak na początku Wam pokazywałam. Wcale nie takie trudne, prawda? ;)

Hiena

24 komentarze:

  1. Czy można taką prezentację zrobić w Paincie?
    Zrobicie poradnik o prezentacjach w Paincie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale paint jest zbyt prostym programem do tego typu grafiki.

      Usuń
    2. W Paincie można zrobić prezentację, ale nie będzie ona robiła jakiegoś wielkiego wrażenia, aczkolwiek taka zła to ona nie będzie. :] Czyli taka OK. XD

      Usuń
    3. Wiem, ale tego typu prezkę jak tu w Paint nie zrobisz C:

      Usuń
  2. A skąd jest ta tekstura?
    Jeszcze się nie łapię w gimpie *^*

    OdpowiedzUsuń
  3. Hieno skąd brać takie textury? *.*


    ~ nadis

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham Cię za ten post!!!
    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
    Dziękuję, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobisz poradnik jak odpowiednio dopasować teksturę do zdjęcia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie. To akurat jest rzecz do ćwiczenia metodą prób i błędów. Ja mam 3-4 ulubione tekstury, których najczęściej używam, a na komputerze jest ich... no, na pewno więcej niż 10. Niektórym będzie się podobać takie połączenie tekstur, innym nie. W tej kwestii wszystko zależy od grafika, nie jego umiejętności.

      Usuń
  6. A gimpa trzeba kupić, czy da się gdzieś pobrać za darmo? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę --> http://www.dobreprogramy.pl/GIMP,Program,Windows,13219.html

      Usuń
  7. I ty śmiesz oceniać awatar Violin... Twoja grafika jest paskudna w porównaniu do jej!!!
    Rexona123xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha haha haha, nie no - powaga. Nie, jednak nie mogę, hahahahahahahahahahaha.

      1. Po pierwsze, nie wiem co ty pieprzysz dzieciaku, bo pierwszy raz w życiu widzę login tego gracza.

      2. Zajrzałam z ciekawości i avatar faktycznie ma do dupy. Cały rozpikselowany. (Tak, śmiem oceniać, ale jestem okropna. Wstydzę się i zaraz popłaczę. Łuuu, co mi zrobisz? Postraszysz pikselową siekierą lub czymś podobnym?).

      3. Ona robi ładną grafikę? Najpierw zapoznaj się z pojęciem 'ładny', ciocia wikipedia i wujek google służą pomocą, jak również z pojęciem 'talent', bo jeden wielki obrazek i ramkę to i w paint zrobisz. I to, co rzekomo jest u niej 'talentem', to i ja umiem zrobić w kilka minut.

      A teraz serio, zapłaciła Ci za ten komentarz? Chociaż w sumie nie wiem po co, skoro (jak wspomniałam), nigdy o niej nie słyszałam. Więc idź się pociąć suchym chlebem, zrobisz światu i ludzkości przysługę.

      Usuń
    2. Dobrze jej odpowiedziałaś :* A ty durny Anonimku odwal się od niej

      Usuń
    3. http://files.tinypic.pl/i/00565/oyibbf35xehv.png

      To faktycznie jest ładniejsze niż to

      http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2014/247/4/4/bez_nazwy_by_grafikahindustani-d7xwfjc.png

      Schowaj się lepiej Anonimie

      Usuń
    4. Ty się schowaj. Bo TY anonimem nie jesteś co?

      Usuń
    5. Hienuś, na redaktorkę to Ty się nie nadajesz z takim temperamentem. Może faktycznie Anonim nie popisał się inteligencją i kulturalnością, aczkolwiek Ty nie jesteś lepsza, wyzywając go od razu od pieprzonych dzieciaków (': >
      Każdy ma swój gust, nie oczekuj więc, że każdemu spodobają się Twoje dzieła. Nie dostawaj, a przynajmniej nie okazuj swego klasycznego bólu dolnej części ciała z tego powodu, bo nie zyskasz na tym w oczach innych osób, gości.

      Usuń
  8. Jakiej czcionki używasz do podpisu? Podoba mi się a jakoś nie znam nazwy :(

    OdpowiedzUsuń