Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

sobota, grudnia 27

Katalog ras: Koń lipicański

Niedawno z okazji świąt na Howrse.pl weszła nowa rasa - koń lipicański i to jego tym razem chciałabym Wam przedstawić.


Gatunek: koń
Wysokość:  od 155 cm do 167 cm
Ranking popularności ras: 31. miejsce, na dzień dzisiejszy ponad 9 tys. osobników
Najbardziej rozwinięte UM: ujeżdżenie, galop, wytrzymałość
Najlepsza specjalizacja: western
Przoduje w: reining
Koń o takim samym wyglądzie na Howrse PL: koń luzytański, koń andaluzyjski
Liczba maści: 9
Najpopularniejsza maść: jasnosiwa
Najrzadsza maść: ciemnokasztanowata, siwa w hreczce

Konie lipicańskie w realnym świecie


Lipicany mają swoje korzenie w stadninie, od której wzięły swoją nazwę - Lipicy w Słowenii. Powstały w wyniku krzyżowania tamtejszych Karsterów oraz koni hiszpańskich i neapolitańskich. Co interesujące, zawsze rodzą się kare lub skarogniade, a dopiero po skończeniu 6 lat zmieniają maść na siwą. Tylko nieliczne osobniki pozostają ciemnej barwy.
Co o wyglądzie? Ich obraz na Howrse nie przedstawia moim zdaniem najważniejszych cech. Realne konie przywodzą na myśl te z obrazów barokowych - masywna szyja, muskularny, krótki zad, a jednak wciąż pełnia godności. Sami zobaczcie:



Wygraliście lipicańskiego w Magicznej Przejażdżce?
Lionette

23 komentarze:

  1. Mi akurat dziś się trafił ;)
    /May.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygrałam 1 tylko, bo miałam chyba ze 20 zestawów

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wygrałam , ale udało mi się kupić tylko za 7500 Eq

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wygrałam, ale jestem w FI więc mam ich pod dostatkiem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygrałam o maści siwej jabłkowitej
    ~Wiktoria00~

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygrałam jednego na 10 upominków, więc jak na moje szczęście to dużo :D

    Forever :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygrałam go za 1 prezentem

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie, ale należę do hodowli i mam konia lipicańskiego z 630PG

    WwwW

    OdpowiedzUsuń
  9. Postanowił się ukryć w pierwszym prezencie. Ciekawe, ile go tam pakowali... :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Teraz, przy 400+ PG mają lepszą prędkość, i przodują w galopie, klasyku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja wygrałam 2 lipicanki! Jeden maści karej a drugi siwej jabłkowitej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam lipicana z 635 PG, a ogółem mam ich ponad 20. Pozdro WwwW - drużyna

    OdpowiedzUsuń
  13. Na tym pasku u góry bloga jest "Witamy na pierwszym poSLkim blogu..." xd

    OdpowiedzUsuń
  14. Rasa może być ale ma nie oryginalny wygląd.

    Ja kupiłam na aukcji za jedyne 2 900eq :D
    Teraz są już w cenach 7 tys. i daleko drożej ...
    Moja klaczka ma spore UM a jej źrebak spory PG

    OdpowiedzUsuń
  15. proszę zmienić czołowe um i najlepszą konkurencję, ponieważ są błędne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. bosh, jak ja bym chciała go mieć... cudo normalnie! Kolejny wspaniały koń westernowy do blupowania!

    OdpowiedzUsuń
  17. chwila ale on już był dawno bo mi się jakieś 2 miesiące temu urodził!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. mi się urodził jakieś 2 miesiące temu,jej thx nie wiedziałam że jet tak cenny

    OdpowiedzUsuń
  19. a to nie jest koń luzytański?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Luzytany, andaluzy i lipicany wyglądają tak samo ;)

      Usuń
  20. Ja wygrałam aż dwa :D

    OdpowiedzUsuń