Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

środa, grudnia 17

Koń, czyli co? #2

Witajcie. Mimo, że niedługo przerwa świąteczna, ja mam dla Was top 5 szkolnych (i nie tylko) ciekawostek o koniach. Tym razem zagłębimy się w historię:



5# przodkami konia, byli przedstawiciele koniowatych m. in. Tarpan. Nowa kolekcja na Howrse nazywa się "Prehistoryczne konie", co jest nie do końca prawdą. Mniejsza jednak o większość.

4# Koń został udomowiony w Azji ok. 8-9 tyś. lat temu.

3# Zwyczaj podkuwania konia rozwinął się w średniowieczu

2#  Koń swój ''złoty czas" koń przeżywał w średniowieczu. Był uważany za zwierzę niezastąpione - konie przecież zaprzęgano do wozów, były towarzyszami rycerzy, dzięki nim działały niektóre młyny. Ceniono także ich mięso.


 1# Mimo pojawienia się silników i innych wynalazków koń wciąż króluje w niektórych częściach świata. Ceni się nie tylko jego możliwości fizyczne, ale i piękno. A konina jest jednym z najdroższych mięs.

Lubicie historię? Pochwalcie się, co macie na koniec semestru z tego przedmiotu :3
Adencjo

21 komentarzy:

  1. Ja 5,4,3.
    Jak dostanę szóstkę to cud jest

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani nie zdradziła ocen x3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja pewnie dostanę 4. :]

    OdpowiedzUsuń
  4. szalone 2 XDDD

    OdpowiedzUsuń
  5. http://laelaps.files.wordpress.com/2007/09/eohippusrest.jpg

    Te Owlientowskie konie chyba nie są jednak tak oryginalne jakby tego chcieli...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam 5+, historia jest w porządku...

    OdpowiedzUsuń
  7. A dla ciekawostki dopowiem, iż to Ariowie byli pierwszymi ludźmi, którzy oswoili konie. Więc można powiedzieć, że wszytsko zaczęło się od Indusów :)))))


    PS. Ładny wygląd bloga, tylko wydaje mi się, iż nagłówek robiony od niechecenia. Wiem, że stać Was na lepszy :p

    OdpowiedzUsuń
  8. Historia to zło wcielone, 2/3. :')

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie lubię czytać o koninie, nigdy bym nie zjadła żadnego konia, ani nie zabiła, nawet jeśli jego mięso kosztowałoby majątek.

    OdpowiedzUsuń
  10. A, i znalazłam taki mały błędzik:

    "Koń swój ''złoty czas" koń przeżywał w średniowieczu" :)

    I dopiero teraz przeczytałam pytanie adka. Cóż, ja histori jako takiej nie mam. ale mam np. "Historyczne podstawy wychowania", to się liczy? :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba jedyna mam 6!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Konina nie aż tak droga... Ale nie przepadam za tym mięsem. Jest takie mdłe...

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja bym postawiła na 4,5 :)

    OdpowiedzUsuń