Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

poniedziałek, maja 18

Koń, czyli co? #5

Witajcie! Już niedługo wakacje :D Ja się baaaaardzo cieszę, a wy? Jednak nauki o koniach nigdy za wiele, więc zapraszam na kolejną część z serii "Koń, czyli co?". Znów wracamy do historii, lecz tym razem przedstawię Wam najsłynniejsze polskie konie. Zapraszam.



4. Kasztanka
Chyba najsłynniejsza polska klacz, choć nie była wyjątkowa. Niewysoka, o jasno-kasztanowatej maści, białym fragmencie łba i białych ,,skarpetkach". Co więc takiego w niej wyjątkowego? Jej właściciel - Józef Piłsudski, marszałek, premier, patriota. Wracając jednak do konia - dość płochliwa, nie nauczyła się
defiladzkich chodów. Była zwyczajnym koniem w niezwyczajnym (jak dla zwierzęcia) środowisku.Po swoim siedemnastoletnim życiu pozostawiła dwa źrebięta.

3. Artemor
Kolejny niewielki koń z naszej listy. O nim nie trzeba dużo mówić - złoty medal indywidualnie i srebrny drużynowo na IO w Moskwie. Oprócz tego niezliczona ilość między narodowych konkursów i zawodów. Dosiadał go Jan Kowalczyk. Został uśpiony z powodu zapalenia mózgu.





2. Pianissima

Najbardziej utytułowana klacz z polskiej hodowli arabów. Maść - gniada.Czempionka świata (klaczy starszych, klaczek), Czempionka Europy (Klaczy starszych, klaczek) - to tylko 4 z wielu tytułów.A ile takie tytuły znaczą? Oj dużo - możliwość pokrycia takiej czempionki można było wylicytować. Kwota wyniosła tyle, ile wynoszą zarobki Angeli Merkel w ciągu... 10 miesięcy!*



1. Kwestura
Myślicie, że tamta kwota to było coś?  Na koniec krótkie info: najdroższy koń sprzedany na słynnej aukcji w Janowie Podlaskim to Kwestura. Cena? 1 250 000 Euro. Nie wiem jak u was, ale moja skarbonka jest chyba za mała, żeby zebrać taką kwotę.

(na podstawie: serwisu strefa.biznesu i kursu walut na 18.05)

Będzie pasek? Pochwalcie się :)
Adencjo

16 komentarzy:

  1. Moja skarbonka też nie pomieści takiej sumy :p.
    Jestem na studiach, więc paska nie będzie :p.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie może będzie, ale... kto to wie :P

    OdpowiedzUsuń
  3. A poza tym to Kwestura została czempionką świata... Ta kwota się z nieba nie wzięła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wooow! ile by za tą kwote było kuponów! :O

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie pasek będzie. Historia by zawaliła, ale dostałam 6 ze sprawdzianu o wojsku polskim (głównie za wypracowanie o husarii) i wynegocjowałam wyższą ocenę :) Tak więc, u mnie pasek zawita :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie na zakończenie podstawówki pasek będzie :3

    A co do notki - fajne, ale u mnie nie ma 1/100 kwoty na kupno Kwestury (nie wiem czy dobra odmiana xd)

    Pozdro,
    Forever :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Pasek będzie, idę do tej szkoły, do której chciałam. Dobrze jest :D

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie pasek będzie, jest też duża szansa na stypendium.

    OdpowiedzUsuń
  9. pasek Jest zawsze tylko raz na pupie a raz na karcie

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie na 100% będzie.:)
    alys15

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie srednia w 1 gim na razie ok. 4.40-4.50, ale jeszcze polski, bilogoia, moze matma albo chemia do naciagniecia i bedzie git.

    Planujesz posta o najslawniejszych koniach swiata, albo kucykach?
    Kamila1005

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planuję też takiego posta :)

      Powodzenia w podciąganiu się w ocenach :D

      Usuń
  12. Pasek będzie, ale stypendium nie obronię.
    Moja skarbonka świeci pustakmi xD
    Loth

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak się postaram i poprawię kilka ocen a resztę zachowam to może będzie pasek :) Przydałby się, bo w tamtym roku mało mi brakowało. Heh xd
    Span

    OdpowiedzUsuń