Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

czwartek, czerwca 25

Lost in skies of powered gold und świecący tekst

Lost in skies of powdered gold
Caught in clouds of silver ropes
Showered by the empty hopes
As I tumble down
Falling fast to the ground

Witajcie, populacjo hołrsa która tu wchodzicie. Jak niektórzy wiedzą, jestem Fryzyjska, czyli nowa redaktorka bloga. Możecie do mnie mówić jak chcecie, choć najbardziej preferuję ksywki Shaiylo, Saifu albo Siel. Tym ostatnim będę się podpisywać bo takie ładne i wow i w ogóle bo tak :u
Lubię to, co innych brzydzi - pająki, kruki i sowy to moi faworyci. Niestety jestem uczulona na 99% stworzeń, mam astmę i jedyne, co mogę trzymać to akwarium lub jaszczurka. Wybrałam to pierwsze i właśnie oczekuję narodzin małych krewetek.
Amatorsko rysuję, przykład to na przykład ta rybka. Czy ładne? Nie powiedziałabym, oceńcie sami.
Czas na słowo o moich zainteresowaniach. Jeżdżę konno, lubię morze i błękit. Marzę o mieszkaniu, choćby w centrum Barcelony, byle, by do morza było nie dalej niż dziesięć kilometrów. Mam także jedno zainteresowanie, za co pewnie większość mnie wyśmieje, mianowicie jestem pegasister. Prosto mówiąc - tak, oglądam te małe, różowe pucyki kony. Tak, mam dwanaście lat.
Biorę udział w blogach z opowiadaniami, ale jestem jak zły omen. Jeśli dołączę, to:
a) Administratorzy pokłócą się, obrażą i zamkną bloga;
b) Nikt nie odpisze na moje opowiadanie i zmniejszy się aktywność, co w końcu doprowadzi do upadku bloga.
Uwielbiam muzykę od zespołu ,,Of Monsters And Men". 
Hm, to chyba tyle, więc przejdźmy może do części praktycznej :u


Z serii ,,How to..." - Jak zrobić świecący tekst/tekst z obrazkiem w środku?

Od początku - świecący tekst robi się nadzwyczaj łatwo. Potrzebne nam będzie:
  • GIMP - Gje En U Image Manipulation, całkowicie darmowy, nieskomplikowany program graficzny;
  • Ładna czcionka - polecam stronę dafont.com 
  • Czas, ewentualnie herbata/telefon z grami, jak wyżej wymieniony program graficzny będzie się instalował.
1. Otwieramy GIMP, po czym wybieramy Plik -> Nowy, klikamy plusik przy Zaawansowane opcje , klikamy na listę Kolor tła i wybieramy opcję Przezroczysta. Powinno to po skończeniu wyglądać nieco oczogryząco jeśli istnieje takie słowo
2. Piszemy swoją jakże-ładną-czcionką jakiś napis na polu obrazu. Pisanie chyba jest w podstawowym programie klas 1-3, więc nie muszę tego tłumaczyć. Powinno wyglądać to tak:
3. Teraz wybieramy, oczywiście nie usuwając zaznaczenia z tekstu, z paska u góry frazę Filtry -> Światło i cień -> Rzucanie cienia. W okienku, które nam się pojawi szukamy paska Przesunięcie X i Przesunięcie Y. Obydwa zerujemy, a Promień rozmycia zmniejszamy do 6 pikseli. Kolor zmieniamy na kolor tekstu, w moim przypadku biel. Odhaczamy Dopuszczalne powiększanie i klikamy OK, nie zmieniając już nic. Tak to powinno wyglądać:  
4. Powtarzamy krok 3., jednak tym razem z promieniem rozmycia 8 lub większym , zależnie od tego, jak dużą łunę ma rzucać napis. Oficjalnie gotowe!
kliknij, żeby zobaczyć
__________

Teraz czas na część drugą poradnika, czyli jak zrobić tekst z obrazka czy jakoś tak?
Potrzebne nam będzie:
  • GIMP - to co wcześniej :u
  • Jakaś czcionka - może być brzydka, ale ma być gruba, żeby było widać obrazek.
  • Obrazek - dowolny, ja wybrałam konia - lepiej pozostańmy w temacie.
  • Kawka, herbatka, meliska, czy co tam wolicie.
Powtarzamy krok pierwszy i drugi z poprzedniej części, po czym:

3. Z boku powinniście mieć tabelkę zatytułowaną Warstwy - Pędzle. Powinna tam widnieć warstwa, o nazwie Warstwa tekstowa lub Nazwa-waszego-tekstu, czyli u mnie I love howrse
4. Tworzymy nową warstwę ( na dole, pierwszy guziczek od lewej, taka kartka) i wklejamy obrazek na tekst - u mnie to konik, wybieramy zaznaczenie i klikamy gdziekolwiek poza obrazkiem. Teraz klikamy lewym przyciskiem myszy na naszą warstwę tekstową i wybieramy Kanał alfa na zaznaczenie. Powinno wyglądać to tak:
5. Przechodzimy na warstwę z koniem.Wybieramy z paska u góry Zaznaczenie -> Odwróć, po czym bierzemy do łapki gumkę i gumujemy konika! Kiedy skończymy, tekst będzie gotowy:

QŃec!

Podobały się poradniki? 
Robić takich więcej?
I czy wyszły wam teksty?
Fryzyjska, znaczy się Siel

20 komentarzy:

  1. Poradniki znakomite, tak trzymaj! :>
    *Żądam więcej*
    ~ Litt

    OdpowiedzUsuń
  2. Rybcia piękna =^_^=
    Poradnik? Znakomity! Jak kazdy opublikowany na tym blogu xd

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomijajac fakt, ze pierwszy napos srednio widocznyna bialym tle bloga, post jest spoko. Jakiej czcionki uzylas do drugiego napisu?

    OdpowiedzUsuń
  4. Rada na przyszłość -radziłabym usunąć wszelkie udziwnienia tekstowe, ponieważ nie czyta się tego dobrze.
    Dbajmy o nasz ojczysty język bez względu na wiek, choroby, upodobania.Proszę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie beznadziejne. Szczególnie część powitalna i beznadziejne komentarze na przykład: "Kawka, herbatka, meliska, czy co tam wolicie." ani to śmieszne ani fajne (chyba że dla dwunastolatki).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. popieram! to ma być poradnik, a nie lekcja gotowania z domowym przedszkolem -.-

      Usuń
  6. Weź nadawaj postom jakieś odpowiednie tytuły - pomieszałaś języki jak Bóg budowniczym Wieży Babel. I te "gimbusiarskie" dopiski, wiesz "bo takie ładne i wow i w ogóle". Pogratulować Redaktorom przyjęcia niezwykle odpowiedniej na to stanowisko osoby :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ustaliłem taktykę, w której także wy pomagacie przyszłym redaktorom, głównie krytyką. Obecnie trwa okres próbny, na jego końcu podsumuję działania osób, których posty obecnie się ukazują. Nie ma więc co się denerwować, wystarczy jedynie uzasadniona krytyka. :)

      Usuń
  7. Jak dla mnie i poradnik był super, naprawdę bardzo mi się przydał. Do stylu pisania nic nie mam, jest taki... pozbawiony kija w tyłku. W końcu tutaj się nie pisze do NY Times tylko do gierki internetowej.
    Nie podoba mi się natomiast fakt, że każdy na okresie próbnym robi jakieś wielkie powitania, pisze swój życiorys i wielce ogłasza jak bardzo jest zdziwiony że go przyjęto i jak ogromną ma nadzieję, że się sprawdzi. Okej, fajnie, jak się ktoś przywita ale żeby nie było tego za dużo, no i żeby potem było od razu wykonanie swojej pracy, co autorce tego wpisu się udało :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Są o wiele łatwiejsze sposoby na zrobienie takich tekstów i w dodatku online.

    OdpowiedzUsuń
  9. Choć sama często piszę w ten sposób, tutaj nieco denerwowały mnie te dopiski. Trochę.. wybijają z rytmu. Wydaje mi się, tutaj powinnaś się bardziej skupić na jasnej treści, a dopiski zostawić sobie na własnego bloga. 8D Tyle z mojej strony.
    pozdrowionka :3
    ~Utopia

    OdpowiedzUsuń
  10. Fryzia u mnie jest tak samo. Kiedy tylko dołączę jest upadek bloga

    OdpowiedzUsuń
  11. A ten tytuł to jest po jakiemu?
    Bo ja mam wrażenie, że po twojemu..

    OdpowiedzUsuń
  12. tytuł- pisz jaśniej. Najważniejsze pierwsze wrażenie - u mnie punkty na minus.
    Ale potem wyszłaś na plus z tym kawka herbatka xD

    OdpowiedzUsuń
  13. Kilka osób trochę przegięło z tą swoją krytyką, przynajmniej ja tak sądzę. Szanuję opinie kilku osób, wyrażających swoje niezadowolenie z notki, bo zrobiły to naprawdę na poziomie i kulturalnie. Natomiast reszta po prostu zaczyna po autorce cisnąć, jak tylko się da. Rozumiem, że nie wszystkim musi się podobać, ale zachowajmy chociaż trochę kultury i opanowania. Dziewczyna pisze swój pierwszy post, to naprawdę spory stres, kiedy masz świadomość, że Twój tekst przeczyta 1/3 serwera. Postawcie się na jej miejscu; chcielibyście, żeby Wam też pisano w komentarzach to, co Wy aktualnie piszecie? Ja bym nie chciała.
    Ogółem rzecz biorąc, to co Wy robicie, to klasyczny wyścig po poparcie publiki, coraz częstszy wśród howrsowej społeczności, co mnie boli, bo gra jest bardzo fajna i szkoda, że niektórzy ją psują.
    Fryz, ja Ci tylko gratuluję i życzę powodzenia, wielki podziw z mojej strony, że nie poddajesz się, mimo tych komentarzy. To bardzo odważne, powiedzieć wszystkim, że ma się te dwanaście lat, kiedy cała społeczność jest wrogo nastawiona w stosunku do osób w tym wieku. Pozory mylą, kochani. Prywatnie Fryzyjska, to bardzo fajna osoba i mam nadzieję, że wreszcie się do niej przekonacie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boże, ale komentarze dające porządnego kopa w dupę są naprawdę najlepsze. Osoby, które płaczą bo ktoś im napisał brutalną prawdę (tak, prawda nie jest śliczna) to ludzie słabi. Takie słowa powinny wręcz dodawać siły. I jak tyle osób mówi że coś jest nie tak w tym poście (bo jest) to chyba coś jest na rzeczy, no nie? Powinna się zastanowić nad stylem pisania, a nie potem użalać się jaka to jest biedna bo kilka hejcikow poleciało. Pisanie bloga jest trudne i nie każdy da radę. Jeśli ona boi się krytyki to niech odpuści na starcie, bo długo nie pociągnie.
      "Prywatnie Fryzyjska to bardzo fajna osoba" - tutaj sugerujesz, że publicznie już taka nie jest :))
      "Wielki podziw z mojej strony" - matko boska, co tu jest do podziwiania?! Nie przesadzaj już, jakoś strasznie po niej nie pojechali. Podziw to się należy takim osobom jak Skłodowska-Curie, która zrobiła coś dla ludzkości, a nie komuś kto pisze mimo kilku słabych hejtów :')
      Żem się rozpisała, mam nadzieję, ze moje słowa trafią d ciebie, drogi anonie.

      Usuń
    2. Zgadzam się z anonimem 2.

      Usuń