Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

sobota, czerwca 27

Poradnik - Instalacja czcionek w Windows XP

    Pragnę powitać całą szlachtę zebraną przed monitorami. W dzisiejszym programie posta:

Z serii ,,How to..." - Jak pobrać czcionkę?
Potrzebne nam będzie:
  • Strona z czcionkami - jak zwykle robię bezpłatną reklamę dafont.com.
  • Komputer z systemem Windows XP lub nowszym - to posiada chyba większość z Was.
1a. Szukamy odpowiedniej dla nas czcionki na stronie, do której podałam link. Osobiście polecam Handwritten i Curly - są dobre do robienie ozdobnych napisów. Ja pobrałam czcionkę FLOWER, która nadaje się do robienia dużych, ozdobnych napisów do logo. Po prawej stronie powinien znajdować się napis  Download - klikamy go, zapisując czcionkę na komputerze.



1b. Z serii ,,Wujek Dobra Rada" - jeżeli na obrazku prezentującym czcionkę widzicie jakiś super-kul-i-w-ogóle znaczek, kliknijcie na wygląd czcionki. Dowiecie się jak zrobić ten obrazek, bo po ściągnięciu możecie przegrzebać całą klawiaturę, a i tak go nie znaleźć. Wiem coś o tym.

2. Teraz wypakowujemy czcionkę na pulpit - jej symbolem powinno być O lub dwa T na kartce. Te symbole widzicie poniżej. Jeżeli jest inaczej, istnieje duże prawdopodobieństwo, że czcionka nie będzie działać.
możliwe symbole czcionek
3. Teraz podążamy Start -> Ustawienia -> Panel sterowania. Tam powinien znajdować się folder Czcionki - wkładamy tam naszą nowopobraną czcionkę.

4. Cieszymy się, że się udało!

Udało się wam?
Macie może inne strony do pobierania czcionek?
Dodam, że czcionki z poprzedniego posta-poradnika to Wedding Chardonnay i Cookie Monster
Fryzyjska

12 komentarzy:

  1. przydatne 👍👍

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaką masz wersję Gimpa i Windowsa? Ja używam Gimpa 2.8 i Windowsa 7 i po ściągnięciu paczki wystarczy zainstalować czcionkę. c:
    ~Utopia

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładnie napisany poradnik, a od siebie tylko dodam, że instalacja czcionek na Windowsie 7 nieco różni się od tej podanej w poście. Trzeba podążyć ścieżką komputer/dysk lokalny/Windows/Fonts i w tym ostatnim folderze umieścić czcionkę. (✿◠‿◠)

    OdpowiedzUsuń
  4. A jak w ps nie ma folderu czcionki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Start -> Ustawienia -> Panel sterowania -> Wygląd i personoalizacja -> czcionki ;)

      Usuń
  5. Będzie działać w całym systemie i wszystkich zainstalowanych programach?

    OdpowiedzUsuń
  6. Pragnę dodać, że to poradnik TYLKO do GIMPa i Windowsa XP. Innych systemów ani programów nie mam i nie znam, więc nie mogę zrobić do nich poradnika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zainstalowałam kilka czcionek, od razu mam je w paincie i wordzie, w innych programach też będzie działać ;)

      Usuń
  7. Mam taką propozycję co do dalszych postów, może byście przybliżyli DJ? Jak się robiło tam te maści itp.? Ja jestem tego bardzo ciekawa, ale nigdzie tego nie ma :( Jak był już post o tym, to może dałby ktoś do niego linka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosz:
      http://i-love-howrse.blogspot.com/2012/05/diamentowe-jabko.html

      http://i-love-howrse.blogspot.com/2013/12/byszczace-jabko-i-nowa-masc-dla-arabow.html

      Usuń
  8. Ech xd W kocu doszlam do tego jak to zrobic tylko ze dziala wszedzie tylko nie w GIMPie :P

    OdpowiedzUsuń