Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

sobota, lipca 18

Artystyczne sposoby zarabiania, czyli jak to jest jak hajsu nie ma, a talent jest

Przepraszam, że tak długo nie było posta, ale jest za gorąco. Nie da się myśleć. No sorry, taki mamy klimat.
Prawdopodobnie większość z was znalazła się w takiej sytuacji. Jest na sprzedażach koń, najlepiej taki super-mega-ekstra-kul-koń, ale kosztuje 20 000, podczas, gdy Wasza liczba equss jest liczbę trzycyfrową. Mnie z takiej opresji wyratowało sprzedanie starej hodowli, jednak co, jeśli nie macie już żadnej, naprawdę żadnej szkapy na sprzedaż..?
Jeżeli jest talent, to nie ma problemu. Oto przedstawiam wam moją Wielką Trójkę, czyli trzy niezawodne sposoby na zarabianie z talentem.

Sposób I - Prezentacje i awatary, czyli możliwie najprostsze

Żeby nieco zarabiać na prezentacjach i awatarach wystarczy minimalna znajomość programów graficznych i obrazki. Oczywiście, że na początku może być trudno, prezentacje mogą być szkaradne - ale ja sama, by dojść do tego, co dziś robiłam prezentacje ponad półtora roku. Nic nie wychodzi od razu, a ćwiczenie czyni mistrza. Widać różnicę między moimi pierwszymi prezentacjami (klik i klik) a dwiema najnowszymi (klik i klik)?
Z prezentacji naprawdę można wiele zarobić. Osobiście nie żądam zapłaty, a od wdzięcznych klientów, którzy wręcz wciskają mi wynagrodzenie dostałam dwa KF, dwa ZHery i dwa Nyksy. Na początku jednak polecam ustalać małe ceny, a dopiero później stopniowo je podwyższać.

Sposób II - Czarna Perła, czyli jak się obłowić i okryć sławą

Czym jest Czarna Perła każdy wie - kupujesz, wysyłasz pracę i masz kupony. W teorii.
Przed odebraniem kuponów trzeba ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć. Rysować konie w różnych pozach - sam łeb, konia wierzgającego, źrebaka. Trzeba przyjmować krytykę na klatę i nie zrażać się niepowodzeniami. To tak samo, jak w przypadku prezentacji - nic nie wychodzi od razu. I teraz może zamilknę, bo w rysowaniu koni mam znikome doświadczenie.

Sposób III - Rysowane awatary, czyli kolejki na kilometr pikseli

Niewiele osób w grze oferuje lub oferowało ładne awatary rysowane, a jeśli już, to drogie. Roboty też jest z tym trochę - trzeba sformatować, żeby miało 120x120 i nie więcej, odchudzić, żeby nie miało ponad 50 kB... No i narysować.
Sama rysuję awatary pikselowe i niedługo zamierzam przestać ograniczać się do prezentacji, ale według mnie to przy tym sposobie można zarobić najwięcej.

+ bonus - Jak zdobyć klientów, czyli pięć kroków do sukcesu

krok 1. Postanowiłeś rozpocząć tworzenie prezentacji lub rysowanych awatarów? Świetnie! obowiązkowym krokiem pierwszym jest przybranie swego konta w dzieła swej twórczości, najlepiej w te z wyższej półki.
krok 2. Nabierz popularności. Udzielaj się na forum, rejestruj się na różnych forach związanych z howrse i w miarę swoich możliwości dołącz do jakiejś popularnej spółki graficznej. Pewne forum ma sygnaturę? Śmiało, umieść tam swoje dzieło i link do howrse!
krok 3. Masz pierwszego klienta? Świetnie! Cóż, zażądaj w miarę niskiej zapłaty. A jeśli klient się rozmyśli i poprosi o inną prezentację/awatar zaciśnij zęby i spełnij jego zachcianki. A późniejszym klientom będziesz mógł powiedzieć nie.
krok 4. Czekaj na efekty. Jeżeli wyraźnie podpisałeś  się na prezentacji/awatarze prędzej czy później ktoś do ciebie trafi i kupony/equss/cr gotowy!
krok 5. Załóż sobie stronę, najlepiej z twoją szatą graficzną lub z ładnym szablonem. Opisz tam twoje style, ceny, klientów... Dzięki temu będziesz wyglądał bardziej profesjonalnie i więcej osób się skusi. A do stron polecam blogger.
UWAGA! Nie twórz 80917420147 styli, których i tak nie zapamiętasz! Oczywiście możesz mieć 10-12, ale nie opłaca się mieć stylu ,,Happy", który od stylu ,,Sad" różni się tylko nazwą..?

Rozpoczniecie kiedyś swoją działalność? A może już macie taką?
Fryzyjska

19 komentarzy:

  1. Sama chętnie kupuje awatary, ale tworzyć to już nie za bardzo :p. Podziwiam tych ludzi, którym chce się w tym siedzieć :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Można też hodować krowy, ale artystyczne to nie jest.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam. *Znów siemasz, Fryzyjska.* Ostatnio zaczęłam robić szablony na blogera... może nie są to profesjonalne szablony, ale z tego, co widzę po reakcjach zamawiających, podobają się. :)
    No... z tym, że ja nie lubię kiedy mi płaca za coś, co lubię robić xd

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, a co powiecie na to, żeby za dwa dni pojawiła się specjalna edycja English Corner, niekoniecznie o koniach? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko, czemu nie? :)

      Usuń
    2. Lepiej zrób posta o tym, jak mieć dobre zawody ;) Jak coś to chętnie przy tym pomogę, mogę porobić screeny czy cuś... Jak coś, pisz na hwr, Kamila1005

      Usuń
    3. Kto rysuje jakieś ładne awki? Najlepiej za eq...

      Usuń
    4. A, post o zawodach lub o hodowaniu idealnych źrebiąt planuję na wtorek.

      Usuń
    5. Dobre zawody - jestem za! Ogółem bardzo by się przydał post o rozwijaniu ośrodka poprzez zawody - tworzenie zawodów z wysokim progiem na przykład :)

      Usuń
  5. Kamila Kamila, wpisz w pasek adresowy strony weronkak.deviantart.com Na jej stronie jest link do howrse. Rysuje ona awatary, niestety za kupony, ale warto.

    OdpowiedzUsuń
  6. @Fryzyjska -poćwiczysz jeszcze trochę, i wyrośnie z ciebie wspaniały grafik! Życzę powodzenia w pracy.

    shavile

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez przesady, z tego co wiem, Fryzyjska jest jedną z bardziej znanych grafików, których mogę podać na pw.
      #Magia to ja 44

      Usuń
  7. Próbowałam. Na żywo potrafię rysować, ale w programach... Coś nie za bardzo.
    Pozdrawiam
    Emilk2004

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piątka
      (o-o)/)(\(o-o)

      Usuń
    2. też tak mam xD
      Na żywo co dziennie słyszę ,,ale ładnie rysujesz"
      a w komputerze to tylko obróbki xD
      oczywiście w GIMP'ie xD najprościej xD

      Usuń
  8. ten artykuł jest dla mnie bez większego sensu.
    Dawniej się tym zajmowałam... napisałam ,,cena do uzgodnienia"
    i co wyszło? oczywiście dobrze mi to szło i poczta cała zawalona.... tylko czym? ot, co pisało 99% graczy
    - ,,czy robisz prezki za darmo????"
    więc napisałam w końcu sensowną cenę na prezce i jaki rezultat?
    - ,,a mnie, zrobisz prezkę za darmo???? "

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja, "dodiddone" heksametrem rysowane avki. Nie ważne jaką cena, nawet w eq, i tak jest "dasz za darmo?" ;-;

    OdpowiedzUsuń