Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

niedziela, maja 4

Wielki przegląd przedmiotów z CR! - Puszka Pandory

Witajcie w pierwszym poście z cyklu Wielki przegląd przedmiotów z CR! Jego pomysłodawczynią jest Invisible.♥, która bardzo mi pomogła podczas tworzenia serii, za co bardzo jej dziękuję.
Żeby nie przedłużać wytłumaczę na czym będzie owa seria polegała:
Jak wszyscy wiemy Howrse opiera się na mitologii greckiej. Możemy to wywnioskować m. in. po przedmiotach, jakie można znaleźć na Czarnym Rynku. Lecz czy zawsze wiemy jakie powiązanie ma dany przedmiot z mitologią? W tej serii spróbujemy Wam przybliżyć pochodzenie tych magicznych rzeczy. Jeśli lubicie mitologię, to zapewniam Was, że spodoba Wam się ten cykl.

W dzisiejszym poście:

Puszka Pandory
http://www.howrse.pl/media/equideo/image/produits/200/boite-pandore.png?1828806360
Nazwa: Puszka Pandory
Skrót: PP
Dostępne na CR: Tak
Cena :
1 kupon
Kategoria : Bonus
Zastosowanie :
Dzięki niej można wskrzesić konia, który zmarł przed ukończeniem 25 lat.
Przeciętna cena na wymianach*: 10-20 tys. Equus
Opis na Howrse:
Puszka Pandory umożliwia wskrzeszenie wybranego konia, przywracając mu zdrowie i energię do 100%. Wskrzeszony koń odradza się w takim samym stanie, w jakim był, gdy umarł.
Konie w wieku ponad 25. lat nie mogą zostać wskrzeszone, gdyż przeżyły swoje lata i odpoczywają w spokoju w niebie.

Inne: Ten przedmiot można zdobyć także dzięki Przywilejowi Zombie.
W mitologii : Mitologiczna Puszka Pandory jest przeciwieństwem jej odpowiednika na Howrse. W grze możemy ożywić nią swojego konia, zaś w mitologii niosła ze sobą nieszczęścia i kłopoty.
Pandora to pierwsza kobieta na Ziemi, którą Zeus zesłał jako karę dla ludzi za to, że Prometeusz wykradł bogom ogień z Olimpii, by pomóc ludziom w przetrwaniu na świecie. Kobieta wyszła za mąż za brata Prometeusza - Epimeteusza. W podarunku od władcy bogów otrzymała tajemniczą puszkę. Puszka została otworzona. Ale jak? Jest kilka wersji:
1. Epimeteusz i Pandora z ciekawości otworzyli puszkę. Znajdowały się w niej wszelkie nieszczęścia, które rozeszły się na cały świat. Na dnie puszki była jednak, zgodnie z wolą Zeusa, nadzieja.
2. Według innej wersji mitu to Pandora dobrała się do puszki, gdy Epimeteusza nie było w domu; nieszczęścia uleciały, nadzieja zaś została uwięziona, gdyż Pandora zatrzasnęła wieko.
    3. Trzecia wersja mitu wydaje się być najbardziej zbliżona do tej niosącej radość puszki z gry. Puszka (dar dla Epimeteusza od Zeusa) zawierała wszelkiego rodzaju dobro; Pandora, niebacznie otwarłszy wieko, pozwoliła by zawartość – uleciawszy – powróciła do siedziby bogów; ludziom pozostała tylko nadzieja.
    Na koniec Konkurs, którego nagrodą będzie przedmiot opisany w tym poście (PP). Nagrodę otrzymają 2 osoby, które wyślą mi na priv na Howrse własny dwuwersowy wierszyk - rymowankę o Puszce Pandory.
    Konkurs na pobudzenie kreatywności :)

    * cena na wymianach może się zmieniać w zależności od aktualnej sytuacji na Howrse
    Co myślicie o serii?
    Adencjo

    52 komentarze:

    1. No widzicie? Pisaliście, że nie macie pomysłów, a tu proszę, bardzo dobry pomysł, zwłaszcza z tą mitologią, jakoś nigdy mi nie podchodziła, to może sobie coś przypomnę (;
      ~giga

      OdpowiedzUsuń
    2. Fajny pomysł!
      Myślę że ten post zaspokoi tych graczy którzy hejtują bloga z powodu braku aktywnosci. Pozdrowienia dla całej załogi! ~Bajtuś

      P.s Hiena nie martw sie ludźmi ktorzy aby czekają na to by zepsuc bloga. Nie odchodz. Blog ma wielu fanów ktorzy doceniaja waszą prace .

      OdpowiedzUsuń
    3. Super pomysł :D. Uwielbiam mitologię i będzie fajnie się czytało takie ciekawostki :).

      OdpowiedzUsuń
    4. Jak na trzy osoby w redakcji i ostatnie zamieszania, muszę powiedzieć, że radzicie sobie naprawdę nieźle ;) Ja też myślę, że taka seria postów ożywi nieco bloga. Powodzenia!

      OdpowiedzUsuń
    5. Przyda się nowa seria postów. Podoba się już kilku osobom, mi także. :) Jednak pamiętajcie- nie kończcie na laurach, bo powstać może jeszcze wiele bezsensownych kłótni, z których i tak pewnie nikt- nic nie wywnioskuje.
      Pozdrawiam.

      OdpowiedzUsuń
    6. Kiedyś już był post o związku różnych rzeczy (w tym CR) na Howrse. Po co to powtarzać?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jak piszesz, że było, to podajesz link. Ja pamiętam tylko mój post o Czarnym Rynku, gdzie w komentarzach udzielała się na temat mitologicznych nazw różnych przedmiotów z CR miryda. Nie kojarzę, żebyśmy pisali posta bezpośrednio o tym.

        Usuń
    7. Dobry pomysł , ale ja czytałam w mitologii greckiej , że tylko Pandora otworzyła puszkę.

      OdpowiedzUsuń
    8. Cała seria takich postów zapowiada się dobrze. Myślę, że jest to dosyć ciekawe. Ciekawa odmiana, że nie będzie pisane tylko o koniach i promocjach. Naprawdę może się to sprawdzić. A teraz takie pytanie. Co ile będą się pojawiały posty właśnie z "wielkiego przeglądu"?

      OdpowiedzUsuń
    9. Odnośnie tego, że już było-był tylko konkurs na własną historię, takiego czegoś jeszcze nie było.

      OdpowiedzUsuń
    10. Bardzo dobry pomysł, z tą mitologią :). Od dawna jej nie ogarniam, a seria zapowiada się bardzo ciekawie ^^. Gratuluję pomysłu <3.

      OdpowiedzUsuń
    11. Bardzo fajny pomysł ^^ Na pewno z chęcią będę to czytała, tak w sumie nigdy się nie zastanawiałam nad tym jaki związek mają przedmioty z CR z mitologią, choć wiedziałam, że takowy istnieje. Nie mogę się doczekać postu o Objęciach Morfeusza ^^

      OdpowiedzUsuń
    12. Gratuluję kreatywności.

      ~Ridle

      OdpowiedzUsuń
    13. gdzie tabela ras?

      OdpowiedzUsuń
    14. Adencjo, jak ty to ładnie napisałeś! Moje wypracowanie na polski, o Puszce Pandory było fatalne.

      OdpowiedzUsuń
    15. Świetnie ! Równi ciekawa jet historia ZJ , którą polecam na następne wydanie przeglądu .
      ~ Franklina

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Popieram poprzedniczkę, chętnie bym o nim poczytała (nie, żebym nic o nim nie wiedziała). Swoją drogą, to jest mój ulubiony przedmiot z CR c;

        Usuń
    16. Bardzo fajny pomysł :) Ja na przykład nie znałam mitu o Puszce Pandory, a tu proszę nowe źródło informacji! Może coś się w szkole przyda ;]

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ja bym się nie chwaliła tym, że nie znam tak ważnego i jednego z bardziej znanych mitów. No, ale wiesz... widać, że niektórzy się nie uczą. A ten blog... owszem, fajny, ale z niego bym takich informacji raczej nie czerpała. Polecam samemu przeczytać mitologię.

        - Nie musisz wiedzieć kim jestem

        Usuń
      2. Wiesz, mitologią grecką nie za bardzo się interesuję. W szkole omawiamy ją strasznie pobieżnie, więc nie ma się co dziwić, że nie znałam tego mitu. Wiedziałam co to jest i co w niej było, lecz nie wiedziałam, że to ma związek z Prometeuszem i w ogóle. I nie jestem żadnym nieukiem, uczę się i oceny mam dobre. Nie powinno się oceniać ludzi na podstawie jednego komentarza, choć o Tobie mam już wykreowany pewien pogląd.
        Masz rację, nie muszę wiedzieć kim jesteś, chociaż pewne podejrzenia już mam.

        Usuń
      3. Jej, anonim, przepraszam Cię bardzo, ale masz coś złego z głową? Nawet się nie podpisałaś. Uczenie się to bardzo względne pojęcie, chodziłam i chodzę do szkoły (aktualnie do liceum plastycznego), zawsze ludzie uważali mnie za kujonkę, ale jakiś super ocen nie dostawałam (5,4,3 czasem pała xD).
        Wnioskuję że wwera00 chodzi może do podstawówki, albo gimnazjum, w tym wieku trudno znać wszystkie mity, naprawdę, ja też byłam cienka w tym temacie, mitologii nie przeczytałam i nie mam zamiaru czytać. (: Nie musisz od razu krytykować (;
        ~giga

        Usuń
      4. Do wwera00:

        Nie obchodzi mnie jaki masz wykreowany o mnie pogląd. Skoro podejrzewasz kim jestem to proszę bardzo: pochwal się tym, bardzo chętnie się dowiem.

        Do giga:

        Podpisałam się. Skoro już jesteśmy przy ocenach to musiałaś chodzić do strasznie słabej szkoły o bardzo niskim poziomie jeżeli kogoś z ocenami różnymi (w tym 3 lub czasami 1) uznawali za kujona. Podejrzewam, że dużo się uczyłaś i w ogóle, ale widocznie to nie wystarczało jeśli 3 i 1 się zdarzały, ale nieważne...

        Nie musicie wiedzieć kim jestem. Chcecie? wwera00 ma już jakiś pomysł. Bardzo mnie to cieszy. Nie mogę się doczekać, żeby dowiedzieć się kim konkretnie, lecz gwarantuję - nie zgadniesz.

        Usuń
      5. Haha, wiesz, czasem myślę, że na świecie są tylko głupi ludzie...
        Jeśli już chcesz wiedzieć, do jakiej szkoły chodziłam, to nazwy ci nie podam, nie widzę potrzeby... Urodziłam się we Francji, mieszkałam na początku w Australii, potem w Kanadzie, w Polsce mieszkam od niedawna, ale muszę przyznać, że ludzie tutaj nie są mili, a od internetu, cukierków i ziemniaków w głowach im się miesza.
        Do szkół uczęszczałam przeróżnych, pomijając fakt, że co kraj to inna szkoła, inne stopnie, naprawdę byłam niezła, rodzice płacili masę pieniędzy na moją naukę.
        Uczeń bez pały to jak żołnierz bez karabinu.
        Może nie tyle byłam kujonem, ale dostawałam stypendia, a to mi wystarczyło na takie miano. Nigdy się dużo nie uczyłam, i uczyć nie będę, osobiście znam dużo dziewczyn i chłopaków, którzy wcale się nie uczą, a mają 4 raz na 3 lata.
        Nic nie wspominałam o ocenach ogólnych, bo moje słabsze oceny zdarzały się rzadko, rodzice mi na nie nie pozwalali.
        Bardziej zależało mi na tym aby poznać ludzi, i zatrzymać wspomnienia o nich. Do dziś utrzymuję kontakt z moją panią polonistką ze szkoły w Australii.
        Moją pasją są łyżwy, więc z WF-u zawsze miałam 6, bezwzględnie.
        Widzę, że na twoją edukację rodzice za dużo nie płacili, tak jak większości Polaków, są tak zimni jak mury ich szkół.
        ~giga

        Usuń
      6. Polonistką w sensie nauczycielką języka, nie miałam pomysłu jak to inaczej napisać ^^
        ~giga

        Usuń
      7. Anonimie, nie powiem Ci kim według mnie jesteś, bo po co? I tak pewnie się wyprzesz...
        Giga, dzięki, że mnie poparłaś. Tak, chodzę do gimnazjum, nawet do 3 kl. I co z tego? Z polskiego zawsze miałam 4.Czytam książki i to nawet sporo, ale na tym się kończy. Jestem umysłem ścisłym, że tak się wyrażę ;] Wolę matematykę, chemię czy nawet biologię. Nie mam siana w głowie, tak jak co poniektórzy w moim wieku, więc proszę mnie nie obrażać,szczególnie jako anonim, bo skoro nie masz tyle honoru aby przyznać się kim jesteś, to mało warte jest Twoje zdanie.
        Znalazłam na stronie Cytaty.info odpowiedni cytat: "To przykre, że internet tak ogranicza. Przecież nie możesz spojrzeć w twarz osobie, która cię krytykuje"~poniżej_dna

        Usuń
      8. wwera00 bardzo ładnie to ujęłaś, szczególnie o tych anonimach (;
        Tak poza tym, to ja też jestem umysłem ścisłym, chociaż moim ulubionym przedmiotem była historia, niezależnie od kraju (:

        Usuń
      9. Zastanawia mnie jedno. Po co takie osoby jak ten anonim próbują wywołać kolejną kłótnię na blogu? Co im to da? Oraz po co odpowiadacie na to i ,,karmicie Trolla''? Jeżeli zniknie zainteresowanie takimi komentarzami, to ludzie przestaną je pisać. Z drugiej strony, dlaczego w ogóle takie komentarze są akceptowane?

        Usuń
      10. Inrei: Bardziej interesuje mnie to drugie, dlaczego takie komentarze, bliskie obrażania, są akceptowane. Mnie np. bardzo dziwi to, że moja siostra napisała nikomu nie ubliżający komentarz, jedynie pisała sarkastycznie (ona jest zawsze w złym humorze), redakcja go nie zaakceptowała, a takie wypowiedzi, tego anonima wyżej, są akceptowane (szczerze muszę przyznać, że gdy napisała o "poziomie mojej szkoły" to chciałam napisać takie przekleństwa...).
        Trolle to są na rozgrywce, nie mieszajmy ich do tego bloga.
        Ja nie karmię trolla, ale gdyby ktoś kto Cię w ogóle nie zna, Inrei, napisał Ci o Twojej szkole, że miała praktycznie zerowy poziom, a tak naprawdę była nie dość że prywatna, to jeszcze z gigantycznymi wymaganiami, jakbyś się wtedy czuła? Pewnie nie jedno cierpkie słowo byś napisała.
        -------------------------
        Takie anony nie dość, że nie mają wcale szacunku do obcych ludzi, to jeszcze czują się bezkarnie, mam o nich tylko jedno zdanie: Heros w necie, pi*da w świecie.
        Proszę redakcję o jak najszybsze wprowadzenie tej blokady dla anonimów, jeszcze jeden taki, i coś sobie zrobię...
        ~giga (przepraszam, jeśli kogoś obraziłam, ale to moje zdanie)

        Usuń
      11. Może przytocz treść tego sarkastycznego komentarza. Opcja dodawania komentarzy przez anonimy zostanie wyłączona.

        Usuń
      12. Szczerze mówiąc ignoruję tego typu odzywki w moim kierunku. Gram w wiele gier MMO oraz mieszkam w dosyć nieciekawej okolicy, więc coś takiego "spływa po mnie jak po kaczce".
        Pytanie "dlaczego w ogóle takie komentarze są akceptowane?" dotyczy właśnie akceptowania anonimów, którzy starają się obrazić wszystkich w koło, nie Ciebie, która się bronisz :).
        W dodatku Trolle to - jak dla mnie - również osoby, które "żywią się" obrażaniem innych oraz ich odpowiedziami, tak więc sytuacja powyżej to jak najbardziej odzwierciedla.
        Pozdrawiam :)

        Usuń
      13. Invi: A bo ja wiem co ona tam napisała? Jak ją spytam, to zażąda 1000 dolców albo 50 czekolad -,- (nie moja wina, nie ja ją nie wychowuję).
        Dzienks za wyłączenie (:
        ~giga

        Usuń
      14. Giga, to skoro nie wiesz, jakiej treści to był komentarz, to czemu masz pretensje, że go nie opublikowaliśmy?
        Nie ma za co, już dawno powinnyśmy to zrobić i niedługo anonimowe osoby nie będą mogły się udzielać. Jak na razie nie będziemy publikować kolejnych niepodpisanych zaczepek. :)

        Usuń
      15. Hm, pretensji jako takich nie mam, napisałam tylko, że się dziwię. Wiem, że w tym komentarzu nie było nic złego, bo swą złą siostrę znam na wylot, ona nigdy nie pisze nic co obraża jakiekolwiek osoby, szczególnie w internecie, tego jestem pewna. Obraża mnie i ludzi których zna (obrażanie w sensie pozytywnym), ale NIGDY by nie napisała czegoś na tyle niemiłego by obrazić człowieka którego nie zna. *jak ja lubię się powtarzać*
        Już nie chcę mi się pisać na ten temat, więc zostawmy sobie odpowiadanie w spokoju, mam nadzieję, że do anonima coś dotarło.
        ~giga

        Usuń
    17. Mnie osobiście bardzo zastanawia, czy zestaw bonusowy ma jakąś historię, czy został tak nazwany tylko i wyłącznie ze względu na to, co w sobie zawiera, ale faktycznie. Seria ta zapowiada się ciekawie i sądzę, że będzie niejakim miłym urozmaiceniem na blogu. :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Zestaw Bonusowy faktycznie nie ma swojej historii, ale myślę, że coś z mitologii się na ten temat znajdzie ;)

        Usuń
      2. Można też szukać powiązań w starych nazwach bonusów. ;)
        - miryda

        Usuń
    18. Super! Gratuluję kreatywności. Czyżby pomysłodawczynią była rzeczywiście Invisible? Mnie się wydaje, że jest nią miryda, która pisała komentarz pod jednym z postów właśnie na ten temat.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. No proszę, ludzie... A jakie to ma dla Cb znaczenie kto to wymyślił? Jak piszą, że Inv to ja im wierzę (;
        ~giga

        Usuń
      2. "Jak już zapewne zdążyliście zauważyć, większość rzeczy z CR posiada nazwy pochodzące z mitologii greckiej. Jednak rzadko ich funkcja pokrywa się z prawdziwym znaczeniem związku frazeologicznego, od którego wywodzi się ich imię. ". miryda podchwyciła temat, a ogólnie rzecz biorąc ja napisałam pierwszego posta - wprowadzenie do serii, którą rozpoczął Adek :)

        Usuń
    19. Świetny pomysł.
      Na prawdę gratuluję pomysłodawczyni za jej kreatywność.
      Co do postu - bardzo ciekawy i bogaty w szczegóły. Nic dodać nic ująć.
      Z niecierpliwością czekam na kolejne, z tej serii posty.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. He, a niektórzy wątpią w moją pomysłowość xD
        Dziękuję <3
        miryda i Adek też są kreatywni C:

        Usuń
    20. Taak! Czekałam na tę serię :D

      Lionette

      OdpowiedzUsuń
    21. Wysłałam post właśnie o tej tematyce! Dzięki, że was zainspirowałam, bardzo się cieszę, że mogłam pomóc.

      OdpowiedzUsuń
    22. Co jest z Howrse ? Nie włącza się

      OdpowiedzUsuń
    23. Superowo, na polskim właśnie przerabialiśmy mitologię:)
      A tak na marginesie, całe howrse ma dużo z mitologii i nie tylko CR ale też konie i promocje:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Uważaj, bo zaraz przyjdzie do Ciebie naburmuszony Anonim i Cię skrytykuje, że będziesz stąd czerpać informacje...
        ~giga

        Usuń
    24. A do kiedy trwa konkurs na wierszyk?

      OdpowiedzUsuń
    25. Kiedy będzie nowy post?

      OdpowiedzUsuń
    26. u nas w szkole jest czytana 1 wersja ;)

      OdpowiedzUsuń