Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

środa, sierpnia 13

Poradnik graficzny - Triki na łączenie zdjęć z tłem

Witajcie w kolejny poradniku graficznym wykonanym przez Waszą ukochaną i jakże skromną Hienę.

Były już podstawy grafiki, tj. ściąganie i instalowanie brushes, textur oraz tworzenie podstawowych prezentacji. Dzisiaj chciałabym się zająć umiejętnym łączeniem obrazków z tłem. Wszystkich ciekawskich zapraszam do dalszej lektury : )

Większość początkujących grafików uważa, iż łączenie zdjęć z prezką to najłatwiejsza rzecz w grafice. Cóż, nic bardziej mylnego. W tym hobby tak naprawdę nie ma nic łatwego. To ciągła nauka i odkrywanie tajemnic, jakie niesie ze sobą program. Owszem, można zrobić jeden wielki zlepek zdjęć, ale praca wtedy nie jest ładna i z pewnością nikt jej nie zakupi (zakładając, że będziecie chcieli na grafice zarabiać). A oto przykład takowej pracy wykonany przeze mnie:


Jak widać, praca jest nieestetyczna, nie wiadomo na co patrzeć i w ogóle do najpiękniejszych nie należy.

Więc co zrobić, aby prezentacje były ładne, wpadały w oko i, co najważniejsze, aby ludzie chcieli u Nas zamawiać? Za chwilę przedstawię Wam kilka moich trików. Tło, na którym będę umieszczać zdjęcia, wygląda tak:



To zaczynamy.

TRIK 1 Kochajmy obramowania.
Czasami wystarczy dodać zwykle obramowanie, aby zdjęcie ładnie grało ze stworzonym przez Nas tłem. Przyznam, że na samym początku to była moja główna 'ozdoba'. Nie trudno też to wykonać.

Krok 1 - Wybieramy różdżkę znajdującą się w przyborniku i klikamy na tło otaczające obrazek.        Następnie w menu Zaznaczenie -> Odwróć.

Krok 2 - Teraz tworzymy nową, czystą warstwę tj. bez niczego. Następnie ponownie najeżdżamy myszką na Zaznaczenie, ale tym razem klikamy Obramuj. Pojawi Nam się okienko, w którym musimy ustalić szerokość obramowania w px. Ja zazwyczaj wybieram 1px (zaznaczcie również 'zmiękcz krawędzie'). Zrobione? To teraz klikamy ok i idziemy do kroku numer 3.

Krok 3 - Za pomocą pędzla miziamy zaznaczone miejsce. U mnie ramka będzie miała kolor biały, ale Wy możecie zaszaleć : ) Kiedy już to wykonacie, radzę wyłączyć znaczenie.

Krok 4 - Duplikujemy warstwę z ramką i klikamy na warstwę, która ma być naszym cieniem. Kolor tej ramki zmieniam na czarny (Kolory -> Barwienie -> Jasność na -100). Następnie wchodzimy w Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa i ustawiamy ilość rozmycia. Ja dałam na 3px. Możemy też zmniejszyć ilość krycia, co zresztą zrobiłam. Dodajemy jakąś ramkę i gotowe. Efekt pracy wygląda tak:


Prawda, że już wygląda lepiej?

TRIK 2 Gumka nie zawsze taka zła - part 1
Teraz zajmiemy się z pozoru mało potrzebnym narzędziem - gumką. Brzmi dziwnie? Przekonajcie się sami, co można zrobić z niewinną gumeczką.

Krok 1 - Zdjęcie umieszczamy pod tłem w miejscu, w którym ma się pojawić. Ja dzisiaj mam manie na środek, więc umieszczę obrazek właśnie tam.

Krok 2 - Wybieramy podstawowy brush, czyli nieco rozmyte koło [klik]. Możecie tez pokombinować z innymi pędzlami jakie posiadacie. Bawcie się grafiką! Zaznaczamy gumkę i wycieramy tło tak, aby pojawiło się zdjęcie. Ale pamiętajcie, aby nie robić tego do samego brzegu obrazka, gdyż efekt będzie do niczego. Skończyliście? To dodajcie ramkę i koleiny trik macie w małym paluszku. Ach, no tak. Czekacie na efekt? Proszę bardzo:


TRIK 3 Gumka nie zawsze taka zła - part 2
I kolejny sposób na wklejenie zdjęcia do tła, o który ludzie często się pytają.

Krok 1 - Ponownie umieszczamy zdjęcie pod tłem w miejscu, w którym ma się pojawić.

Krok 2 - Tym razem za brush bierzemy zwykłe koło. No i ponownie wycieramy tak, aby powstała nam rameczka. Ja lubię ją nazywać 'brzegiem herbatnika' : D

Krok 3 - Duplikujemy tło, zmieniamy kolor na czarny i rozmywamy na 3px, po czym zmniejszamy krycie powstałego w ten sposób cienia.

Efekt po dodaniu ramek?

 
TRIK 4  Bo my lubimy poszarpane krawędzie.
No i nadszedł czas na ostatni trik, którego aż tak często nie używam.

Krok 1 - Za pomocą znaczenia prostokąta, zaznaczamy krawędzie obrazka.

Krok 2 - Jeśli zdjęcie nie jest w formacie png., zmieńcie je (Warstwa -> Przezroczystość -> Dodaj kanał alfa). Wchodzimy w Znaczenie -> Zniekształcenie i wybieramy próg.

Krok 3 - Gdy już zaakceptujemy zmianę, odwracamy znaczenie, klikamy Del na klawiaturze bądź wycieramy gumką. Już? To teraz dodajcie cień, ramki i cieszcie się swoją pracą. Macie mój przykładzik:


Mam nadzieję, że się przyda.
Hiena


15 komentarzy:

  1. Hieno kocham cię! Dziękuję za poświęcony czas.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie wykorzytam podane tu triki. Dziękuję, bo paru nowych żeczy się nauczyłam. Gdyby nie ty, to nawet Gimpa bym nie umiała obsłużyć ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. To, za co cenię kochaną Hieńcię - mimo tego, że bawię się grafiką już, zdawało mi się, długo, wciąż mogę się od Ciebie wiele nauczyć. C: Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubisz Indie? Widzę po obrazkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Indie to tak jakby moja druga ojczyzna. Wychowałam się z Hindusem i od dziecka poznaję historię i kulturę tego kraju. Dodatkowo kilka lat temu przeszłam na hinduizm, a moim dewą jest Ganesh (co zresztą można zobaczyć). Po pedagogice wczesnoszkolnej z językiem angielskim wybieram się na indologię :)

      Usuń
  5. Jaki masz nick w grze Hieno?

    OdpowiedzUsuń
  6. Amatis, cudowny poradnik <3. Mimo, że większość z tych sposobów znałam, to nie byłam świadoma tego jak to wszystko można tak pięknie skomponować z tłem. Dziękuję <3.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatne! Na pewno skorzystam ;3
    Marcendio

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny poradnik, ale tylko dla bardzo początkujących - ci, którzy dłużej siedzą znają większość lub wszystkie te "tricki", można nawet samemu dojść do tego, jak to robić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny post. Dzięki :3

    OdpowiedzUsuń