Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

poniedziałek, grudnia 22

Ciekawostka: Symbole na koniach Grani

Jakiś czas temu natknęłam się na forum ośrodka jeździeckiego należącego do jednej z moderatorek z howrse.com. Opisała ona tam ciekawy fakt dotyczący znaków na koniach Grani. Pomyślałam że to fajna ciekawostka i chciałabym się tym z Wami podzielić, jeśli jeszcze o tym nie słyszeliście.




Jeśli posiadasz boskiego Graniego, poniższe znaki powinny wyglądać znajomo. Są to te same oznaczenia noszone przez konie Grani na howrse. Tworzą one Alfabet Runiczny. Używany był przez ludy germańskie. Według wierzeń nordyckich, Alfabet Runiczny został podarowany ludziom przez boga Odyna (to właśnie on jeździł na Sleipnirze). Alfabetu ludzi uczył także Reg, zwany również Hejmdallem.

Każdy Grani posiada inny symbol z alfabetu, każdy ma inne znaczenie.

                   Grani 1 - Bogactwo


Grani 2 - Bydło


Grani 3 - Usta


Grani 4 - Latarka


Grani 5 - Radość


Grani 6 - Słońce


Grani 7 - Cis 


Grani 8 - Brzoza


Grani 9 - Kielich 


Grani 10 - Dąb


Grani 11 - Bóg


Grani 12 - Człowiek




Według mnie to bardzo interesujące, a co Wy myślicie?
Za materiał użyty w tym poście, dziękuję ShorahNagi z howrse.com
novusia

10 komentarzy:

  1. Z moich obserwacji jescze wynika, że też ten znaczek na zadzie znaczy płeć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujący post, nie wiedziałam, że te znaczki mają większe znaczenie.
    /Koniaraaaa

    OdpowiedzUsuń
  3. Czwóreczka to oczywiście POCHODNIA a nie LATARKA! Brytyjskie "torch" oznacza zarówno pochodnię jak i latarkę, ale chyba łatwo się domyślić, że w czasach powstawały runy, czegoś takiego jak latarki nie znano?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam Graniego nr 1, czyli ,,tego od bogactwa". :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Co to za futhark?Nie kojarzę go.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile się orientuję, anglosaski. Tutaj jest to szerzej opisane, niestety po angielsku: http://viking-source.com/Runes-Guide.html

      Usuń
    2. Dziękuję :) Starogermański jednak prostszy :)

      Usuń
  6. Wow, ja się dopiero spostrzegłam, że tam są różne znaczki! :o

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam : Radości, Usta, Bogactwa i pochodnie + Pochodniami występuje tylko w postaci żeńskiej

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałabym takiego Grani... A z tą loterią masakra! Weszlam 10 sekund po 16.00 i juz nie bylo prezentów!

    OdpowiedzUsuń