Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

piątek, sierpnia 7

Poradnik - Niestandardowo wycięty obrazek na prezentację

Witajcie.
Bardzo was przepraszam za brak posta przez tak długi czas, ale no cóż, jak by to rzec wena lvl 0.


Hm, chcielibyście taką, co? No ale nie trzeba zamawiać, przecież można zrobić samemu! 
  




Potrzebujemy:
  1.   Edytora obrazów GIMP 
  2.   Fantazyjnych, zawijasowatych pędzli - pełno jest ich na deviantArt, wystarczy w wyszukiwarkę wpisać hasło ,,swirls brushes for gimp".
  3.    Zadowalających nas czcionek - jak co dzień reklamuję dafont.com
  4.    Teksturek - tu również polecam dA.
  5.    Pasków, które ściągnąć można stąd.

Krok 1.   Otwórz GIMP, tworząc obraz o wielkości 845 pixeli szerokości na 950 pixeli długości. Następnie znajdź jakieś ładne zdjęcie - tu również polecam dA, jednak przed użyciem lepiej spytać autora o pozwolenie. Ja wybrałam to:

   Piękny kardynałek, nieprawdaż? Duszą ciągle jestem w zimie...
Ale do rzeczy. Otwieramy nasze płótno w GIMPie, po czym wklejamy tam zdjęcie, o tak:

 Krok 2.   Teraz stwórz nową warstwę, nazwij ją ,,plama" lub coś podobnego. Teraz zrób dużym pędzlem o twardych krawędziach plamę w miejscu, które chcesz wyciąć, o tak:

 Krok 3.   Teraz - według mnie - najprzyjemniejsza część! Używając swoich zawijasowatych pędzli dorób plamie... zawijasy. Ma to wyglądać w przybliżeniu tak, chociaż użyć możesz dowolnych pędzli. Ja użyłam również pędzli z ptakami i ptasimi klatkami:

Krok 4.    Czas na najbardziej skomplikowany krok.Teraz kliknij prawym przyciskiem myszki na warstwę ,,plama". Powinno pokazać się kilka okien, w tym to nazwane ,,Kanał alfa na zaznaczenie". Kliknij na nie, po czym przejdź na warstwę z obrazkiem i kliknij Ctrl + X. Twój wzór zostanie wycięty. Teraz usuń wszystkie warstwy i stwórz jedną, nową. Nazwij ją ,,zdjęcie" i wciśnij Ctrl + V. Powinno to wyglądać tak:

Krok 5.  Używając narzędzia ,,przesunięcie" z przybornika przenieś obrazek w odpowiednie miejsce. Tego nie trzeba raczej tłumaczyć, ja wybrałam miejsce na dole, w rogu. Kiedy już to zrobisz wystarczy dodać ramki, tło, ewentualną teksturę i voilá!

Udało wam się?
Dodam, że to post próbny który wysłałam na nabór :)
Fryzyjska

23 komentarze:

  1. Ehhhh...Mój głupi komp nie ogarnia obrazków przez ciebie zamieszczonych. :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie widać żadnego obrazka :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem jak innym, ale mnie nie wczytują się obrazki :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie też obrazki się nie wyświetlają ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. Fryzyjska, chyba nie znasz wymiarów prezentacji... <: Duża ma 950x190/290/390 itd, a mała 560x190/290/390 itd. xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka Sara, nie ukryjesz się nigdzie. //Stalker

      Usuń
  6. Ja też nie widzę obrazków.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma obrazków. NAPRAWCIE to

    OdpowiedzUsuń
  8. Obrazków brak. Napiszcie o nadchodzących promocjach. Znane są już dqie jakie będą po WW i loterii a na blogu ani posta o tym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, ale nie jesteśmy robotami siedzącymi 24/7. Jesteśmy ludźmi, wakacje są. Wolę siedzieć na świeżym powietrzu niż w wątku "Spoiler Party" wyczekując nowości...

      Usuń
  9. Obrazki już widoczne ;) Bardzo fajny poradnik.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudo *___*
    Jak nazywają się brushe, których użyłaś do ptaka?
    Kamila1005

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wyszukiwarkę w deviantArt wpisz "swirls brushes for gimp", "birdcages brushes ps" i "bird silhouette brushes for gimp". Przynajmniej ja tak wpisywałam ;)

      Usuń
  11. Mam prośbę. Możesz zrobić poradnik, jak robić takie znaczki na stronę? I ewentualnie jak dodać do nich link :)
    Tu przykład o co mi chodzi:
    http://samplane123.deviantart.com/art/I-love-Pizza-149830753

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ot, ściągasz ten szablon:
      http://www.deviantart.com/art/Stamp-Template-124149456
      Wklejasz do środka obrazek, piszesz cokolwiek i gotowe :)

      Usuń
  12. Przestańcie, ja wszystkie obrazki widzę...

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobry poradnik, przyda mi się. :3

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakich grafików polecacie tylko tanich? Skoro wykonujesz poradników z grafiką, to może jakiś wywiad z jednym z grafików?

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne. Może napiszesz post, z kąd bierzesz kod HTML do prezentacji z gimpa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co za problem poszukać? :Y Jest masa stron dających gotowe kody gdzie wystarczy wpisać tylko cyferki :I Ja sama tak szukałam kodu żeby robić dla siebie prezentacje :U
      PS. skąd*

      Usuń
  16. nie rozumiem kroku 4. ktoś może troszkę go uprościć?

    OdpowiedzUsuń