Witamy na pierwszym polskim blogu o Howrse w zupełnie nowym wydaniu! Zapraszamy na naszą grupę ogłoszeniową na Facebooku - banner z odnośnikiem na bocznej kolumnie.

środa, września 17

Poradnik dla początkujących

Jakiś czas temu spotkałam się na blogu z falą komentarzy z pomysłem na post o ogólnych poradach dla początkujących (i nie tylko) graczy. Pomyślałam, że warto byłoby napisać coś takiego. Możliwe, że któraś z rad przyda się nawet doświadczonym bywalcom Howrse i mam nadzieję, że gdy następnym razem któryś z początkujących graczy poprosi mnie o pomoc będę mogła odesłać go do tego posta. 


1.  Pierwsza, najważniejsza zasada, którą polecę początkującym lub wracającym po długiej przerwie graczom to - nie rezygnujcie z samouczka! Oferuje on wiele wartościowych nagród i dokładne wyjaśnienie obecnych zasad gry.
2.  Uporaliśmy się z samouczkiem, i co dalej? Na tym etapie wiele graczy zniechęca się do Howrse, twierdzą, że gra jest nudna i trudna. Często gubią się i nie wiedzą, co zrobić, aby rozwinąć hodowlę z dwoma końmi, 2 000 equus i małym stażem. Ja w takim wypadku proponuję kilka rozwiązań.

a.      Rozwój hodowli. Zajmijcie się treningiem koni i ich reprodukcją. Możecie wystawiać krycia ogierem lub brać udział w zawodach, za co zdobyć można trochę pieniędzy. Oprócz tego po osiągnięciu wymaganego stażu możecie sprzedać źrebaki, które również przyniosą zysk. Pamiętajcie jednak o tym, że na początku konie nie będą dużo warte. Nie zawracajcie sobie na początek głowy Potencjałem Genetycznym, bo zapłacicie dużo za pokrycie słabej klaczki i suma kosztów będzie większa od wartości źrebaka. Na potencjał i BLUP będzie czas, gdy już trochę zaznajomicie się z grą i zdobędziecie lepsze konie.

Więcej o hodowli tutaj (kliknij na interesujące Cię zagadnienie, by przejsc do omawiającego je posta): zakładanie hodowli BLUP |Potencjał Genetyczny i umiejętności | Rodzaje pokryc 

b.      Oszczędzaj i planuj wydatki. Na sam początek ogranicz koszta. Jak najlepiej wykorzystaj początkową kwotę pieniędzy, aby szybko zarobić na lepszego konia. Staraj się zapisywać swoje wierzchowce na lekcje, zawody i udzielać ogierami pokryć. Nie przejmuj się, jeśli z początku zarobki są niewielkie. Grosz do grosza - uzbiera się pokaźna suma! Jeszcze jedna przestroga (tak, bardzo dobrze znam to z autopsji) – kiedy osiągniesz 10 dzień stażu i będziesz miał możliwość brania udziału w aukcjach nie kupuj od razu najtańszych, pierwszych lepszych koni. Ja, gdy zaczynałam grę popełniłam ten błąd, że nie znając prawdziwej wartości konia kupowałam go, bo sądziłam, że im więcej, tym lepiej. Na Howrse jednak taka zasada nie prowadzi do niczego dobrego – duża ilość bezwartościowych koni jest całkowicie bezużyteczna. Wiele cennych rad dotyczących zarabiania możesz przeczytać TU TU.

c.       Uzbierałeś trochę pieniędzy. Co teraz? To taka moja mała rada dla początkujących graczy na bardzo opłacalną inwestycję. Po osiągnięciu 30 dnia stażu kup klacz jednorożca. Obecnie jest bardzo wiele ofert takich koni po 30 000. Jeśli jednak uzbierałeś więcej - kup konia z jak najlepszym potencjałem genetycznym. Jak to zrobić?



1 – Ustawiamy jednorożca jako gatunek, aby przedmiotem naszych wyszukiwań były wyłącznie te konie
2 – Wpisujemy największą cenę, jaką możemy przeznaczyć na zakup konia, tak, aby wyszukiwarka pokazała nam konie poniżej tej kwoty.
3 – Jeśli nie mamy dostępu do kuponów klikamy podwójnie na znaku mniejszości, aby zaznaczyć, że interesuje nas zakup konia jedynie za equus.
4 – Ustawiamy płeć na klacz (chyba, że mamy Piorun Zeusa i chcemy zmienić ogiera w klacz)
5 – Klikamy na strzałkę obok genetyki. Dzięki temu, wyszukiwarka posortuje konie od najwyższego potencjału za wyznaczoną przez nas cenę. Im wyższy potencjał genetyczny tym lepiej!
O zasadach pokrywania jednorożców możesz przeczytać TU. Trzymając się nich pokrywaj klacz, aż do skutku. Do pokryć wybieraj jednorożce oczywiście tej samej rasy z potencjałem nieco wyższym do potencjału klaczy. Pamiętaj, że nie zawsze może się udać – nie poddawaj się po nieudanych próbach. 

Co możemy zrobic, gdy urodzi nam się rogaty źrebak? 

1.      Sprzedać go. Aby sprawdzić rzeczywistą kwotę wyszukaj na sprzedażach bezpośrednich koni z podobnymi parametrami, co Twój, używając opcji do wyszukiwania według gatunku, rasy, płci i potencjału genetycznego.
2.   Zostawić go. Jeśli to ogier – wytrenuj i wystawiaj nim pokrycia, na których można naprawdę nieźle zarobić. Jeśli klacz – gratulacje! Masz kolejną klacz do reprodukcji, co oznacza dwa razy większe zyski!
* Jeśli sprzedajesz swoje konie stwórz własny przyrostek – dzięki temu konie będą oznaczone i mogą stać się rozpoznawalne.

d.     Bierz udział w promocjach. Można na nich naprawdę wiele zyskać – equus, rzeczy z Czarnego Rynku, a nawet punkty w rankingu.

e.     Udzielaj się na forum. Na początku przeczytaj regulamin i trzymaj się go. Na forum możesz dowiedzieć się wielu przydatnych rzeczy i uzyskać odpowiedzi na nurtujące Cię pytania (pamiętaj, że jeśli masz problem zawsze możesz zajrzeć do działu pomoc w zakładce społeczność, poszukać na blogu lub poprosić o pomoc moderatora), a także zyskać nowe znajomości, które czynią grę piękniejszą i ułatwiają branie udziałów w wielu promocjach.
f. Jeśli chcesz, możesz w grze zając się również grafiką. Polega to na robieniu i sprzedaży prezentacji html, avatarów, bannerów i innych pozostałym graczom. Jeśli jesteś amatorem w tej dziedzinie, przeczytaj poradniki z naszego bloga (autorką większosci jest Amatis Herondale, wpisz tę frazę w wyszukiwarkę a wyświetli Ci się lista jej postów) Zapraszamy również do kolumny "Grafika" w zakładce Howrse ABC oraz do działu "Prezentacje" na górze bloga. Na ich podstawie można zacząc próbowac tworzyc własne prezentacje, kody itp. Aby rozkręcic biznes, należy ogłosic się na swojej stronie w grze, naszym blogu itp. i poszukac klientów. 

Myślę, że dzięki tym radom będziesz mógł rozwijać grę szybko, tak, że po pewnym czasie będzie zarabiała właściwie sama na siebie. Gdy poznasz grę możesz zacząć brać udział w Grand Prix, trenować konie swoje i innych, dążyć do wysokiego miejsca w rankingu ogólnym.

Więcej o rankingach możesz przeczytac tu: Rankingi.


Mam nadzieję, że post okazał się przydatny i dzięki zamieszczonym radom w przyjemny sposób zaczniecie swoją przygodę z Howrse. Jeśli chociaż jedna osoba z niego skorzysta, to znaczy, że warto było go napisać ;)

A wy popełnialiście jakieś głupie błędy na początku gry?

19 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie :) Warto takze zmienic informacje dotyczace UM+60, bo te ktore sa na stronie sa juz nieaktualne, a na pewno wielu skorzysta z nowego sposbu.
    Pozdrawiam i dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem czy to był błąd, ale strasznie przeżywałam uśmiercenie mojego pierwszego pegaza :p.
    Poza tym kupiłam przez przypadek klacz mieszańca.
    Ogólnie myślę, że post jest przydatny :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy post o CR?
    Fuzja

    OdpowiedzUsuń
  4. Sprzedałam rogatą klacz jednorozca ze ZJ za 20.000 na bezpośrednich i dałam 'negocjuj' bo myślałam że jest podobnie jak na aukcjach i będą dawali więcej D: Ale już rozumiem całą grę :#

    OdpowiedzUsuń
  5. Do punktu e) w kontekście reklamowania usług graficznych doradziłabym także zrobienie sobie avatara z napisem "Robię grafikę" i szybką "przebieżkę" po forum, tj. napisanie kilku odpowiedzi w różnych wątkach. Polecam, sprawdzone C:

    OdpowiedzUsuń
  6. Niezły post, przydatny ;)
    A tylko mi na pasku redaktorów nie pokazuje mi się Invi? :S

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatne dla początkujących graczy :) Też pamiętam te błędy... Laury za Kamień :D

    OdpowiedzUsuń
  8. OOO, brakowało mi naprawdę takiego postu na blogu <3 Ale... zaraz... czy tylko ja dobrze widzę...
    Jakiś nowy redaktor ?! Był nabór, czy sytuacja jak z Hieną?

    Tak czy siak gratulujemy i życzymy długiej kariery w ilh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://i-love-howrse.blogspot.com/2014/07/zmiany-na-blogu.html Punkcik drugi

      Usuń
  9. Jak zrobić taką prezentację?
    http://i1303.photobucket.com/albums/ag153/Agniusek/Beznazwy_zps103f6916.png

    Potrzebny do tego specjalny program?

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy ktoś mi odpowie?
    Kiedy Post z CR! Adencjo?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ach, ach, ciekawe kiedy redakcja doda jakiś post :) Tak już troszkę dużo czasu minęło od ostatniego znaku życia :)

    OdpowiedzUsuń